Ik heb er nog nooit een vast gehad en ben er benieuwd naar. Maar enigszins sceptisch over of het zoveel verschil is. Ja hij heeft een sprekende sunburst plaat maar verder
Je weet dat ik elke Seiko duiker (GS en recente heritage uitvoeringen daargelaten) zo ongeveer heb gehad. Echt een behoorlijk verschil, dat verbaasde mij ook eerlijk gezegd. Qua materialen, polijstwerk, afwerking, alles. Echt een andere categorie. Heel strak ding, stevig blokje staal ook. Wel een beetje zwaar (wiebelt een beetje op dat rubber), dat is even wennen.
Heel gaaf.
Heel gaaf. Super horloge.
Je bedoelt staal en een alu bezel? Ik ben bij zulke niet goed te kwantificeren dingen als afwerking benieuwd hoeveel mensen hun mening onbewust toch stiekem wordt beinvloed door de prijs. Ik heb zelf natuurlijk ook elke Seiko duiker gehad incl de recente heruitgaves
Ik ben benieuwd hoe hij IRL is.
Haha, ik heb talloze horloges in de knuisten gehad, trust me.
Geen last van. Ik weet waar ik de groezelige vingertjes omheen vouw.
Maar niet die luxere volgens mij dacht ik, MM200 dingdang en dat was het toch? Dit is een stapje hoger dan dat abi. Vraag maar aan ome @superc, die heeft ze ook allemaal bepoteld. Niet dat ik uitsluit dat hij om mij te dissen roept dat het allemaal onzin is, maar ja.
Hij is beter op de band.
Heb jij m als mr Seiko nog niet bepoteld? Doe eens niet zo skeer en koop er 1.
Volgens mij heeft ie zelfs nog nooit een MarineMaster gehad. Alleen maar van die goedkope (ouwe) rommel. En dus een verdwaalde MM200 (voor de handel, maar als dat een criterium wordt dan houdt het uiteraard snel op).
Ach ja, to each their own.
MM200, de vorige 62MAS reissue, de presage reissue van vorig jaar. De nieuwste 62MAS en 6105 reissues nog niet. Ik denk dat de wijzerplaat variant veel uit maakt in hoe je een horloge ervaart.
Waarom zou ik een horloge kopen waar ik niks mee heb
Die heb ik meermaals IRL in mn vuistjes gehad.
Vast wel, maar de dingen waar ik het over heb dat gaat over alles behalve die wijzerplaat. Ik voelde met de handjes.
Ik vond de wijzerset wat cheap ogen. Maar de bezel en rubber band zijn wel prima.
Ook de band is prima voor Seiko.
Ik vond de bezel van een sub tegenvallen
Een moderne sport rolex is misschien 8x duurder, niet 8x beter.
De best aanvoelende bezel die ik ooit gevoeld heb is serieus mijn 1979 golden tuna.
Die moet ook wel zijn best doen om te maskeren dat ie op het het lelijkste horloge zit dat er ooit gemaakt is.
Ter overbrugging tot mijn volgende “grote” aankoop en om een beater horloge te hebben, heb ik deze zojuist besteld:
Nato strapje erop en ik heb een vrolijke beater te pakken, denk ik zo!
Zo’n orient is een prima keuze.
Misschien wel het mooiste betaalbare dat de Chinese horlogeindustrie te bieden heeft.
Beijing Watch Factory Beihai.
Schitterend afgewerkt handopwinder uurwerk met gouden chatons (waar vind je dat nog) , côtes de Genève, zwanehalsregulateur.
Mooi wit met parelaffect wijzerplaatje.
En dat allemaal voor een bedrag waar je nog geen nieuw Tissootje met een basic eta voor koopt.
Bandje waarbij de zijkanten niet zijn afgewerkt met gom maar zijn omgevouwen.