Het Grote incoming topic. Deel IV

Die zie je niet. Zitten inmiddels te diep.

13 likes

We gaan off-topic. Misschien een aparte topic voor maken? “Het Grote inkonting topic. Deel 69”

7 likes

Kan dit forum ook nog een leuk horloge voor mij kopen? :smiley: :grin:

4 likes

Als jij nou eindelijk eens je lidmaatschap gaat betalen. :joy:

2 likes

Top!

1 like

:joy::joy::joy::joy:

Dat valt wel een beetje tegen voor een merk als GS. Zij zouden onder de 10 mm kunnen. Dat riekt naar een automaat waarvan zij de rotor zijn vergeten te plaatsen. Desalniettemin is het een bloedmooie horloge. Veel plezier ermee!

1 like

Ik kan me herinneren dat het van GS een bewuste keuze is de uurwerken wat dikker uit te voeren voor verhoogde robuustheid en accuratesse. Maar GS is vrij nieuw in het uurwerken bouwen en zijn vast ook nog alles aan het door ontwikkelen. Een nieuw en dunner uurwerk is er tegenwoordig al.

1 like

:thinking:

Wanneer was de eerste nieuwe GS automaat? 2000-2005 ofzo?

1998 zie ik.

Ik snap je! Geen problemen mee. Als ik plat wil doe ik de Tank wel om, die is 5.5mm.

Dank!

1 like

:rofl::rofl::rofl:

Hoe laat is het @HanDavinci? Ik kan het nét niet zien.

6 likes

Jep. Tussen de Nomos en deze GS zou ik ook altijd deze GS kiezen.
Erg classy.

1 like

1960 hun eerste handwinder uurwerk.

1967 hun eerste automatische uurwerk.

3 likes

Oeps :grinning_face_with_smiling_eyes: @koekoek!

Misschien een idee voor @Jurk: een aflevering met “holbewoners”. Getekend vanuit
 je weet wel.

1 like

Maakt geen reet uit.

1 like

Dat is allemaal ancient history. Grand Seiko is ĂŒberhaupt een tijd opgeheven geweest. Ik had het over het nieuwe tijdperk, de nieuwe uurwerken hebben volgens mij weinig met die oude te maken.

Misschien moeten we anders hier starten

:joy:

(Zo, en nu laat ik dit topic weer met rust :dancer:)

15 likes

:confounded::see_no_evil: :rofl: Jij moet echt meer groente eten en minder piepers. :wink: