De SARB059 stift is de enige die zo plug&play past op de SKX kast. Waarom is die ingekort? Dat hoeft niet.
Anders kun je op Seikomods.com wel een losse stift en kroon kopen.
Nee, maar de stift kan wel wrecked zijn.
De SARB059 stift is de enige die zo plug&play past op de SKX kast. Waarom is die ingekort? Dat hoeft niet.
Anders kun je op Seikomods.com wel een losse stift en kroon kopen.
Nee, maar de stift kan wel wrecked zijn.
Is niet ingekort hoor. Ik vroeg me af of dit eventueel nodig zou zijn, omdat ik dit soms lees (voor andere configuraties dan allicht).
Ik maak me ook niet teveel zorgen hoor, horloge werkt verder prima en is sexy as fuck.
Incoming. Geen idee of het werkt
Ik wil buikpijnvrij bezels kunnen poppen.
Drie inserts gekocht voor de MM300 mod. Coke, faded grey (gaat het worden na een schimmelreiniger badje) en ceramic black.
En dan knijp je m eraf? Moet een randje tussen passen of zo?
Ben benieuwd!
Hier zit een verhard randje op. Dat plaats je tussen bezel en kast. Knijpen en trekken maar.
Ben benieuwd als het werkt neem ik er ook een, de bezel is altijd gedoe
Keep you posted
Ik ben verbaasd, dat ik deze draad nu pas tegenkom. Heb mijn 2 monstermods denk ik, wel uitentreuren getoond, maar wie ze nog niet kennen, hierbij:
Nog wat info: Het zijn allebei 2e handsjes. De BM is van eBay van een Rus. Wel een echte Japanner, deze, maar kwam met witte dag/datum ringen. Volgens mij, hebben de Monsters altijd zwarte. Mijn vermoeden is daarom dat het uurwerk is vervangen door eentje uit een 5je of zo, ik weet het niet. Sowieso ben ik niet superdol op die 7s26, geef mij maar een moderner, opwindbaar loopwerk. Ik heb wel eens heel stil gezeten voor het beeldscherm en toen ging het horloge stil staan!
Ik vond het horloge qua kleuren erg saai. Ik was in het bezit van een Baby Monster, die een mooie rode secondewijzer had en ik wilde eigenlijk weer terug naar zwarte dag/datum ringen, maar op een modding pagina, zag ik de optie, om alleen de binnenste zwart te houden, of in mij geval te veranderen, zodat de de datumring enigszins matcht met de markers. (Ik probeer zoveel mogelijk de Nederlands benamingen te gebruiken: mensen, het is geen bezel, dial, of nog erger dail, hands, lugs, maar lunette, wijzerplaat/plaat, wijzers, bandaanzet) dus ben ik gaan zoeken naar een dagring in zwart. Overal gezocht en Rob van MW kon 'm leveren! Verfwerk op de lunette ging gemakkelijk met modelvliegtuigjes-verf uit de hobby winkel/speelgoedwinkel.
De OM is hier op het forum gekocht, was nogal krasserig en toen zag ik iemand met een mooie, wat ruigere zandstraling (als je dat zo kunt noemen) op een 007. Die persoon heeft mij gematst, nadat ik de compleet vastzittende lunette heb laten verwijderen en nieuwe onderdelen laten bestellen, om het horloge samen met een bijgeleverd Chinees armbandje, te laten stralen in een auto onderdelen straalkast. Uiteraard was er niks over van de letters en pip (is dat Nederlands?) van de lunette. Van een ander forumlid (mensen zijn hier áárdig, echt waar!) kreeg ik lumen-poeder, waar ik met wat heldere nagellak een pip van heb gemaakt. Verder met hetzelfde type verf en ook nog watervaste viltstift, daar wat mee gefröbeld op de lunette van de OM.
P.S. Ik noem de OM, mijn Flintstones OM, want de oppervlakte structuur heeft wel wat weg van graniet.
Ook eens zitten klootviolen met een insert die ik nog had. Ik weet het niet, ga hem niet gebruiken denk ik
Toch maar weer een andere insert… zit te wachten op het blauwe spul. MM300 plaat, maar ook blauwe chapterring en insert incoming voor de zekerheid.
goed gelukt hoor! mooie fade van licht naar donker. dat zijn de beste
Thanks. Vind je goed als ik je comment quote in het verkooptopic over een tijdje? Plust de prijs weer een paar euro
Hahah van mij mag je
Onding! Nog ooit iets mee losgekregen… …maar de kosten zijn het niet. Beschadigt gegarandeerd niets…
On topic - zelf wijzerplaat en wijzers gewisseld. Heb deze al een tijdje. Was een zeer gulle gift (als nieuw!) inclusief bracelet van een forumlid. Plaat was toen nog zelfde kleur als de chapterring. Wijzers kwamen van een andere afgeschreven Seiko, ook via-via gekregen. Plaat van eBay. Mooie sunburst in het zwart, ook nog. Zelf tot min 1s. per dag gekregen. Afregelen blijft een straf met die dingen…
Quick-release bandje in korte lengte van StrapsCo.
Oepsie daar gaat mijn 25 piek. Had je de gebruikershandleiding wel gelezen?
Ik ga het ervaren
Make me proud!
Is net even een ander type lijkt me. Punt is o.a., je hebt onvoldoende grip op het horloge terwijl je de bezel los probeert te krijgen. En het rubber is net iets te zacht.