Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Met dank aan @bordewolf:

Ik had wel eens een compleet binnenwerk in een andere kast gezet, dus blakend van zelfvertrouwen begon ik aan deze klus. Man man, wat een stress en ergernis als de minuutwijzer niet blijkt te passen. Natuurlijk eerst een tijd zitten prutsen in de veronderstelling dat aan mijn onhandigheid lag.

4 likes

Hoe is dit afgelopen?

Hier zou ik ook nog een andere wijzerplaat in zetten

1 like

Het gaat niet persé om wijzers voor dit model, maar meer voor het uurwerk. Volgens mij kun je gewoon wijzers bestellen op namoki ofzo.

https://theyobokies.com/

Ik zou hier even kijken.

1 like

Let the modding games begin :partying_face:

24 likes

Heb je nou al een uurwerk? :grimacing:

Gelukkig wel de chapterring! :sunglasses:

Morgen binnen als het goed is :white_check_mark:

Held, nogmaals dank :sunglasses:

Ook de CB03 en titanium MM300 sluiting zijn onderweg :ok_hand:

1 like

Ff spuitbusje bij de gamma halen

1 like

Zat ik nog over te twijfelen idd. Maar vind het lastig een mooie originele plaat te vinden. Of het moet een aftermarket worden of een neppe. :neutral_face:

Ik zou voor een originele gaan, iets waar het zilver van de wijzers in terugkomt op de markeringen. Die zijn echt nog wel te vinden.

1 like

Ook meteen een paar insert stickers en een Coke insert incoming via https://speedtimerkollektion.com.

Af en toe een insert swappen is wel geinig met zo’n lichte plaat.

En een “bezel removal tool” via Ali :sweat_smile:

1 like

Ik gebruik deze:

Aardappelschilmesje

6 likes

Waar gehaald?

Wat is daar de ref. van?

Hier op HF gevonden. Zocht naar een stalen versie, maar dit is ook prima.

1 like

Lijkt mij leuk om zelf een all metal glimmende ‘knots’ te bouwen met een bv oranje kleurige wijzerplaat, heb er helaas geen ervaring mee en ben ook bang verkeerde onderdelen te bestellen.

Gewoon op seikomods of namoki de onderdelenlijsten langslopen, dan komt t goed!

1 like

Toch nog even deze tip delen voor de modderaars.

Bij mijn Namoki zelfbouw wilde ik de bezel er weer afhalen om de insert te wisselen. Echter, de bezel zit er dusdanig strak/passend op dat ik er met geen mogelijkheid een mes oid tussen krijg om deze eraf te wippen.

Dus mijn eerder gebruikte truc toegepast: op de kop in een dun laagje wasbenzine om de lijm op te lossen. Na 30 min viel de insert er zo uit!

Dikke disclaimer: geen idee wat wasbenzine met bv de bezelpakking doet. Ik doe echt een minimaal laagje wasbenzine, het idee is dat dat tussen bezel en insert inkruipt en niet verder richting pakking, maar geen garanties. Heb ook goed nagespoeld.

Zie hier voor mijn eerdere actie:

Succes mocht je het ook zo eens moeten doen. :+1:t2:

5 likes

Voorlopig even zo:

Blauwe MM plaat (wederom) incoming!

9 likes

Toch maar zo :joy:

17 likes