Het Grote incoming topic. Deel IV

Mooie!

1 like

Gebeurt de laatste zo vaak… helaas.

Het duurde bijna 1,5 maand, maar mijn horlogebox is bijna klaar. Alleen de kussentjes moeten nog worden gemaakt. Grote blij.

22 likes

Fish & Father? Mooie doos!

1 like

Goede kans dat het vanmiddag gewoon voor de voordeur gelegd wordt.
Dat gebeurt de laatste tijd ook steeds vaker. Nou ja, ik zie wel … langer voorpret! :partying_face:

1 like

Yesss, thx! Ben erg benieuwd als hij ergens komende week binnenkomt. Hij ziet er in ieder geval op de foto’s erg mooi uit. Vooral ook dat die naden van het hout zo mooi op elkaar overlopen bij de hoeken en de opening.

2 likes

Niet via eBay?

1 like

Gefeliciteerd !
Welke is dat dan ?
Er zijn ook zoveel Seiko’s !
En wat kost deze dan ?

1 like

Bij ons is het dan idd altijd echt een dag later pas…

1 like

Dit is geen seiko maar een hommage die qua kast en dimensies bijna identiek is aan het origineel.
Het komt zo dicht bij het origineel dat bijvoorbeeld fervent vintage seiko horlogemaker Spencer Klein enorm gefrustreerd werd door dit horloge, zie filmpje hieronder. En niet omdat het een hommage is maar omdat Seiko deze had moeten maken, zo goed moet ie zijn.

Tja en dan ben ik erg nieuwsgierig. Extra voordeel is dat het origineel bijna onbereikaar is zo duur zijn ze geworden dat het gewoon niet meer leuk is. Origineel heeft ook de bijnaam Captain Willard.
En tja of duizenden euro’s betalen voor een originele vintage met twijfelachtige WR die je heel voorzichtig draagt of een bijna identieke hommage met moderne gemakken en te gebruiken als beater, tja mijn keuze is bekend.

edit: prijs is 180 dollar inclusief verzendkosten ex invoerkosten.

En dan komt ie op een fijne en mooie tropic strap en heeft ie een seiko nh35 automaat.
En je hebt ze in 3 kleurstellingen, ook de originele in het zwart. Zelf vond ik de goud zwarte combi gaaf

13 likes

Een Grand Seiko SBGX057 incoming.

27 likes

Na een week mijn Tudor op leer te dragen, mis ik de Nato al een beetje.

Dat wordt opgelost door een flinke bestelling aangezien bij cheapestnatostraps de 19mm Premium NATO in de aanbieding was voor een whopping €3,50 de stuk :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dus er komen aan: een zwarte, een grijze, een bond.

En nog 2 probeersels om te kijken hoe het staat/zit: een singlepass elastic in armygreen én een grijze suede leren band.

Eigenlijk precies wat je hier ziet excl. de rode nato (er moet altijd een foto bij):

6 likes

Oké ik zie het nu Zag het verkeerd.
Gelukkig heb ik de originele Captain Willard nog kunnen kopen.
Er gaat toch niets boven echt vind ik.
Maar snap het wel voor die prijs.

11 likes

Snap ik als je deze nog voor leuke prijzen kon bemachtigen. Top ding!!!
Alleen voor een Pogue Speedtimer zou ik 1000+ betalen maar verders vindt ik het veels te duur.
En zo zonde voor horloge liefhebbers voor wie dit op deze manier gewoon onbereikbaar is.
En dan zijn deze perfect gemaakte hommages en welkome uitkomst.

Voor op de Vostok Scuba
image

1 like

Zo worden het thrillertjes, ook bij mij…

1 like

Cool! Heb je die gekocht?

1 like

Incomming.

44 likes

Ik verwacht hem volgende week te kunnen ophalen :slight_smile: BB58 gaat er wel voor weg.

1 like

Die bij Pange?

1 like