Gisteren de Airman opgehaald bij @Blauwbeer
Is toch heerlijk.
Maar waar is de rem??
Want, incomming!
Netjes buurman! Die wil ik weleens even bezichtigen
Mooi is die Idd! Heel mooie Seiko!
hele forum heeft m zowat gehad.
Dan is de rondreis nu ten einde.
Ik koop…maar verkoop niet
Erg mooi horloge in elk geval
Je bent de eerste buurman !
Dat krijg je met die goedkope zooi. Koop een Lepper of Brooks. Of in ieder geval een zadel dat aan twee basiseisen dient te voldoen, van leder gemaakt en met vering. Natuurlijk is een zadeltje van € 4,95 lekker goeiekoop, maar het je betaalt da 5 euri voor iets dat waardeloos is. Het equivalent van een kermishorloge. Maar dan erger (geen vering = funest voor je rug).
Bedankt voor je tip. Maar het zadel is het probleem niet, het gaat om de zadelbevestiging aan de zadelpen.
Inmiddels ben ik erachter dat de 2e breuk aan mezelf is te wijten, omdat ik de bevestigingsbout veel te vast heb aangezet. Bij deze bevestiging wordt ook nog gebruik gemaakt van fijnere draad, dus dat is extra sterk. Met een ebike krijgt je frame etc enorme krachten te verduren als je over een oneffenheid rijdt met 32km/uur. Dat is niet te vergelijken met een gangetje van 16km/uur.
Mocht dit probleem zich toch blijven voordoen, zijn andere banden wellicht ook nog een oplossing.
Was ik dus even wat te kort door de bocht… excuus.
Maar met 32 km/u krijgt je rug die klappen dus ook… onterecht door sommigen gedacht op te kunnen vangen middels een verende zadelpen.
Gelukkig vangt je lichaam een groot deel van de klappen op voor je horloge, dat dan wel
Wat is die Airman een bijzondere en fraaie horloge! Geniet ervan!
Jij heb er echt een neus voor, om van die mooie vintage horloge’s op te speuren
Ik heb een keer gehad dat zo’n verende zadelpijn afbrak… 3 weken last gehad. Enkel stevig gekneusd, verkeerd op mijn rug terecht gekomen… geen feest.
Als je een zadel met vering onder de zitting neemt worden de klappen op de bevestging lager, dus misschien is dat wel een oplossing.
De zadelpen is zelf ook verend.
Wellicht heb je een punt.
Ja vermoedde ik al. Misschien ontlast het de verbinding nog wat extra als het zadel zelf ook vering heeft
Dank!