Het Grote incoming topic Deel IX

Jup dit bedoel ik :smile::ok_hand: @daffie :sunglasses:

2 likes

Haha…idd erg mooi. Maar nee. Ik heb dit type band eerder gehad en vind zelf de binnenkant niet fijn om de pols. Ik heb dat al snel met rubber (aan de binnenzijde). Dat zit mij té stroef. Komt misschien door de harige berenpolsen.

2 likes

Kan ik me voorstellen; voordat hij comfi zit is het horloge alweer weg :grin: :wink:

2 likes

Daar heeft u een punt. :wink:

Maar nee…een band die eerst langere tijd stug zit vind ik erg onaangenaam. Per definitie. Hoort ook gewoonweg niet. Prijzen zijn vaak ook niet dusdanig…bijna altijd boven de 30-40…en regelmatig boven 50-60…voor dat bedrag verwacht ik kwaliteit en comfort.

1 like

Helemaal eens wat die banden betreft, die stijve planken word ik ook echt niet blij van :grimacing:

1 like

Ik vind het zelf niet zo’n bezwaar als een bandje in eerste instantie wat stugger is, als het zich na een tijdje maar mooi naar de pols vormt en vervolgens lang mee gaat en mooi blijft. Dat is immers ook kwaliteit. En ik heb het gevoel dat Hirsch daar meestal prima op scoort.

Begrijp me niet verkeerd, ik geniet ook van die boterzachte bandjes die meteen in het begin al soepel zijn, maar ik heb toch de indruk dat dat ten koste van de levensduur gaat.

2 likes

Een bandje kan soms ook te soepel zijn, vooral als een horloge wat zwaarder of dikker is. Dan gaat het horloge over je pols zwerven en aan de zijkant hangen. Met een iets stugger bandje blijft het beter op z’n plek.

2 likes

Ook waar. De echte (flink prijzige) banden zijn vaak pas na een tijdje ingedragen en gaan lang mee zonder kwaliteitsverlies. Maar ja voor mij komt de korte uhm levensduur van mijn horloges dan om de hoek kijken. :nerd_face: @wbcoupe

Mijn voorkeur gaat dan logischerwijs uit naar een middenmoot vwb prijs…en kwaliteit. De ervaring is overigens dat alles boven zo’n eur 40 prima is quality wise.

3 likes

Ja…dat is het niet. Velour vaak. De dikkere (leren) banden zijn dan vaak ook een hogere prijsklasse.

1 like

Zeker. Zo combineert mijn Navitimer niet geweldig met dat soepele suède van Molequin.

Inderdaad! Daarom ben ik fan van Fluco :slight_smile:

3 likes

Ah…daar moet ik ook even gaan kijken…:smile::+1:

1 like

Molequin :ok_hand:

Al moet ik fluco ook maar eens proberen.

2 likes

Heb je ervaring met de tropic van Fluco?

1 like

Daar heb ik er toevallig onlangs twee van binnen gekregen. Nog niet echt gedragen overigens. Ze maken een goede indruk, al zijn ze erg lang, wat geloof ik wel normaal is voor een tropic. Ik zou over het algemeen de voorkeur geven aan Wolbrook / Joseph Bonnie vanwege natuurrubber en de textuur die over de kopse kant bij de aanzet doorloopt. Maar die zijn er niet in 22 mm, ze zijn wat duurder, en daarnaast is de quick release van de Fluco ook wel een voordeel wat mij betreft.

Kortom, voorlopig heb ik er wel vertrouwen in, maar het zal zomer zijn voordat ik ze echt ga dragen :slight_smile:

1 like

Dank je wel. Ik heb een Joseph Bonnie en die draagt erg fijn.
Wel jammer dat ze vaak zo lang zijn.

1 like

Impulsaankoop. Nou nog de rechtvaardiging verzinnen.

11 likes

Iedere verzameling heeft een duiker nodig.
Er was nog plaats in de doos.
Ik verkoop hem wel weer als ik iets anders zie.
None of your business.

2 likes

All of the above. En de G-shock leg ik bij het raam :innocent:

Ik mis de springende Marlijn. :dolphin:

1 like

Zit er tegenwoordig niet meer op blijkbaar.