Met een wijzerplaat die bijna de hele kast vult zal het wel groot dragen, zeker gezien de lug to lug maat.
@rorymoer en @Jurtz : Te groot wss idd wel maar ik heb al een tijd geleden aangegeven dat me dat voor een keer niks uitmaakt. Dit word t voorlopig indien de klik er in t echt is t laatste wat er binnenkomt.
Had in 2021 al plannen om naar Cornehl te gaan en ik krijg m maar niet uit mijn hoofd.
Ik ben eigenwijs. Hotel intussen ook al geboekt.
De 42 mm is idd bijna 52 l2l. De 40 mm 49.7 uit mijn hoofd
Is toch een no-brainer als je voor dit horloge gaat.
Standaard is imo wat saai.
Wat betreft de achterkant. Mat met gravering op de balans. Zo komt het uurwerk beter tot zijn recht en met de gravering heb je een handarbeit touch.
Wel veel moeite voor alleen een potentiele
’ Probleem’ van de kleine merken is dat ze vaak maar een of enkele AD hebben (Dornbluth) bijv. E
Cornehl heeft geen AD dus geen andere keuze dan daar langs te gaan.
Ik ga een horloge in deze prijsklasse niet blind kopen En ik zie t als even leuk een paar dagen weg. Nieuwe stad ontdekken.
Ik snap je punt qua wijzerplaat keuze en uurwerk afwerking. Die heeft op basis van de foto’s ook een lichte voorkeur bij mij.
Dank voor je input
Om het wat makkelijker te maken: ik zou dan weer kiezen voor de standaardplaat voorop - de guilloche vind ik erg druk - en Genève-strepen achterop. Maar het blijft een kwestie van smaak ipv (no) brains.
Zou ik ook niet doen.
Daarnaast ben ik het zeker met je eens dat
zeker een leuke toevoeging aan de aankoopervaring is.
Tussen de regels door lees ik wel dat je meer richting een aankoop neigt dan het horloge even te verkennen op een klik.
Snap dat je dit zo ziet en kans is groot dat er iets gekocht gaat worden. Regulator = leuk en voor mij persoonlijk onder 10 k geen leukere dan deze , alleen zoals eerder gezegd: Wil je een Cornehl zien en bepotelen moet je er heen.
En dat maakt t wat lastiger dat ik niet naar ad x kan dichter bij huis.
Ik kan vrij snel bepalen vind ik t wat of niet.
Ik heb t hoogst zelden en maar tot twee keer toe gehad dat een horloge me niks deed.
Dat was in een grijs verleden met een Omega Constellation (moderne variant) en vrij recent Dornbluth.
Nja we gaan t zien.
Nog een plaatje voor de sfeer v Cornehl:blush:
Je bent onnavolgbaar
Ik geloof niet dat het veel zin heeft om je er nog eens op te wijzen dat je al vier van dit soort horloges hebt, of dat deze joekel van een Cornehl zelfs op de meest ferme polsen nog steeds fors is voor een klassieke dresswatch. Dus ik zeg: veel plezier en we zien de NA wel verschijnen
Dank je wel.
Pas foto’s worden sowieso gepost.
Hoppa, hattrick!!
Haha Cihan, je weet hoe het werkt. Iets teveel vrije tijd op dit moment
Heel mooi!!
You are on a roll!
Da’s lekker doorpakken!
Gefeliciteerd