Heel heel heel herkenbaar
Nu ben ik wel benieuwd. Prijzen bij Gnomon zijn dus 830 dollar zonder 25% extra kosten?
Dat maakt gnomon wel erg interessant.
Klopt. Vandaar dat ik hem daar besteld heb, alles bij elkaar leek het geen verkeerde deal en het is vast ergens anders nóg voordeliger. Let wel even op hoe je afrekent. Paypal rekent een zeer ongunstig tarief voor het omrekenen van USD naar EUR. Dat was voor mij onvoorzien en heeft me (voor de aangifte) 25 euro extra gekost. Beetje jammer! Van geleerd voor de volgende keer …
Ik moet nog 6 weken wachten, heb meelij!!
Ook netjes he
Wat wil je daarmee zeggen? Ik schrijf niet voor niks dat je bij import altijd rekening moet houden met 25% ‘opslag’ over wat je afrekent aan de kassa en ik probeer al een paar reacties duidelijk te maken dat die 25% een hoge, maar meestal wel reëele, inschatting is. Daar zit alles in BTW (21%), invoerrechten (1 euro max.) en kosten van de afhandelaar (meestal rond de 15-20 euro).
Kortom, in jouw voorbeeld betaal je ongeveer 700 euro voor het klokkie; daar komt dan worst case nog 175 euro bij. Zit je totaal net onder de prijs van AWCO bijvoorbeeld. Zo moet je rekenen en dan je eigen afweging maken. Overigens betaal je uiteindelijk naar de waarde die is opgegeven door de verzender of die is bepaald door de Douane, bij de inklaring. De rekening komt via de afhandelaar, in dit geval via DHL.
Maar goed, @dreski … we gaan best wel een heel eind off topic nu. Er zijn al best veel topics over invoeren en kosten. Allemaal komen ze op hetzelfde neer; reken met een veilige opslag en besluit dan of je het risico gaat nemen. Simpel.
Terug naar incoming …
Hij is prachtig, en dat is snel gegaan.
Gaaf!!
Thnx! Deze inlay komt er morgen in. Can’t wait.
Samen met de gele nog een incoming.
De Manta Ray mod
Echt tof hoor, zit er al dibs op de gele?
Hahah, ik heb dat ding nog niet in huis en er zit inderdaad al dibs op. Twee zelfs.
Op de blauwe nog niet
Mooi zeg