Het Grote incoming topic. Deel V

Incomming:

Seiko SRPC23 (Silver surfer Turtle):

En een Marathon Navigator met een US government wijzerplaat:

20 likes

Bedoel je de houten Black Series dozen?

1 like

Ik zocht een wat discreter model naast mijn seamaster 300MC en die is gisteren binnengekomen en een perfect fit!!

27 likes

Ja, helaas wel. Prachtige dingen, maar ik heb pech gehad denk ik (2x weliswaar)

5 likes

Hebben ze de productie uitbesteed aan Steinhart?
:joy:

1 like

Cool, die turtle :grin:

1 like

Deze:

Voor deze:

15 likes

Lijkt mij een zeer voordelige ruil🙃

4 likes

Je bent lekker bezig! Ik ben nu wel benieuwd naar je huidige collectie, volgens mij veranderd die met de dag haha

1 like

Valt echt mee haha. Heb altijd wel 1 ‘uitprobeersel’. Heb een stuk of 6 horloges waarvan ik de meeste al jaren heb (Casio Duro en G-shocks staan er niet op):

6 likes

Haha ik zie toch wel vaak wat nieuws voorbij komen!:grin:

Echt een toffe verzameling zo, heel nice! :+1:

1 like

Bedankt. Niet echt heel bijzonder hoor en de meeste zijn tussen de 100 en 200 euro, maar met twee kinderen wil ik ook niets duurders dragen. :joy:

De Turtle en Marathon passen er zo perfect bij.

2 likes

:rofl:

1 like

Ach daar is niks mis mee toch? In die prijsklasse valt een hoop leuks te halen hoor. Het hoeft ook niet altijd extreem duur :+1::grin:

1 like

Ik was al een tijdje opzoek naar een mooie Eterna Kontiki. Ik had nog geen 7750 in mijn bezit, dus met dit model sla ik twee vliegen in een klap!
Als het goed is vorig jaar geheel gereviseerd.

7 likes

Who knows? Ze wilden de derde ook niet meer leveren, en nu hebben ze die serie helemaal niet meer. Vast geen toeval denk ik, maar goed. Was best een duur ding, en dat is niet zo erg, maar dan moet de kwaliteit er ook naar zijn. Mijn huidige is iets minder fancy, maar niet zo’n krassen- en vingerafdrukkenmagneet als de Benson en was in een keer goed…

Sorry… ik kon het niet laten :joy:

Het was weer een drukke paar dagen.
Ik heb besloten een paar modellen in de verkoop te doen om ruimte te maken voor een 6 tal nieuwe aankopen. Een van de aankopen is voor mij een beetje een grail aankoop geweest na jarenlang zoeken.

Een van de aankopen is puur uit nieuwsgierigheid, een molnija zakhorloge dat omgetoverd is tot een polshorloge:

Een pobeda, de dial heeft wel wat:
Screenshot 2021-03-27 at 14.23.27

Die twee horloges zijn eerlijk gezegd meer voor de lol aangeschaft, beetje impulsief.
Dit model echter is voor mij beetje een grail aankoop geweest, puur vanwege het feit dat ik al zo lang het heb willen bemachtigen, maar telkens uit schaarste het niet kon vinden. Uiteindelijk via een truukje van een forumlid eindelijk aangeschaft, een seiko 5Y23-8A68 uit mijn geboortejaar:

De volgende aankopen zijn ook spontane aankopen geweest, via dit forum.
Toen ik mij inlas over seiko horloges vond ik de tuna veruit het mooiste model. Via het blauwe gedeelte zag ik een advertentie van @Sprinter over zijn tuna, en die bij hem besteld (niet zijn foto):

De volgende aankoop is ook een spontane aankoop geweest, met dank aan het forum. Een maandje geleden had ik een topic geplaatst over micro brands en zag een foto van een voor mij onbekende merk, visitor. Net als veel microbrands, super schaars, maar o zo mooi. Na een opmerking van @HF-76 dat hij wellicht zijn visitor van de hand wilt doen, meteen bericht en de deal gemaakt. Morgen haal ik het op (zijn foto):

Aankoop nummer 6 stond ook niet op de planning. Na een topic van @Cihanski zag ik een foto van een andere microbrand, met een hele bijzondere wijzers. Ik had nog geen horloge met een witte dial, dacht ach waarom ook niet:

Ik merk dat ik nu weer aan het hoarden ben, maar dat mag de pret niet drukken. Zodra alles binnen is wordt het weer tijd om een selectie te maken, welke blijft en welke weer verkocht mag worden.

9 likes

Ik hoop dat deze horloges in het echt beter uitpakken dan op deze beroerde serie foto’s :dizzy_face:

1 like

Zo inderdaad zeg, wat voor ruk kwaliteit. Ik zal ze vanavond proberen te vervangen.

Update: hopelijk is de kwaliteit van de foto’s nu beter.

1 like