Het Grote incoming topic. Deel V

41mm
13.1mm dik (dun)
Lug to Lug: 47.3mm
:+1:

1 like

De naam is KonTiki classic, maar het herinnert me vrij weinig aan de klassieke kontiki’s.
Toch kon ik het niet laten! Die blauwe dial moest ik hebben.

7 likes

Damn, leest ome Douane toch mee op dit forum of interpreteer ik deze update op de verkeerde manier?

Je bent aan de beurt.
Uit Canada trouwens ook voor 99% zeker

1 like

Hmmm, dat is jammer. Gelukkig wel beide qua waarde onder de €150… scheelt in ieder geval nog invoerrechten qua kosten!

Je invoerrechten zijn max 0.80€ per horloge, dus dat valt mee!

2 likes

Die melding van de douane zegt niet alles, elk pakketje van buiten de EU moet langs de douane. Dat wil nog niet meteen zeggen dat je aangeslagen wordt.

1 like

True, maar meestal sneak je er met kleine objecten doorheen en niet met grote. :stuck_out_tongue:

Horloge gespen betaal ik zelden import over… horloges tot nu toe altijd :scream:

1 like

Geruime tijd geleden, in het oude normaal, heb ik eens een setje horloges bekeken in de winkel. Echter, omdat de toebehoren in realiteit afweken van de feitelijke inhoud, ben ik teleurgesteld de winkel uit gelopen.
Het horloge heeft mij echter nooit losgelaten en kwam een aantal dagen geleden weer sterk in mijn gedachten naar voren.
Even heb ik gedacht om een juwelier voor mij aan het werk te zetten om dit exemplaar te bemachtigen, maar heb toch maar even zelf een zoekopdracht op het www geplaatst.
Met als resultaat, dat gisteren de overdracht heeft plaatsgevonden. Met dien verstande dat mijn zwager in Jakarta het horloge in ontvangst heeft genomen en ik moet wachten totdat vrouwlief na een familiebezoek in juni weer hier terug zal keren om het horloge aan mij te overhandigen. Nog even geduld dus, maar dan zal ik deze daadwerkelijk bezitten:

18 likes

Klopt, de kans is wel groot. Hangt ook een beetje af van het land van herkomst. Vanuit Japan vrij grote kans volgens mij.

Japan, US… het hangt er ook wel vanaf hoe het staat omschreven op het formulier.

Volgens mij maken ze pakketjes niet open, dus als de verzender liegt op het douane formulier…

AliExpress staat bijv vaak een andere value op de douane brief dan ik ervoor betaald heb.

1 like

Kijk dat is goed nieuws, ik dacht de gebruikelijke 17% :smiley:

1 like

Reken op 25% van de aankooppprijs in totaal. Meeste is BTW, niet invoer.

Vuistregel van meester importeur Koekoek… en die klopt wel heel aardig.

2 likes

Zeer mooi! Wat is de ref hier van?

Hey die is cool! :sunglasses:

1 like

Vorige week 57 euro betaald op 134€ aankoopsom. Betrok een klein pakketje met onderdelen voor een jachtgeweer. Vanuit Texas naar België. Weet niet of daar variatie op zit…

iemand ervaring met pakjes komend van seikomods en douane in België?

Ziet er mooi uit Dave en een bijzonder verhaal. Succes met wachten !

1 like

Mooi horloge hoor! Wel fijn zo’n familie-netwerk. Dat scheelt toch weer een hoop extra gedoe.

1 like

Dat klinkt fors zeg! Hopen dat we niet zo ‘gestraft’ worden…