Ja, prachtig!
Is in de maak! Het is hobby, dus het moet tussen werk en gezin door hè?
Maar alvast tussen haakjes; wat een cool horloge
Komt 'ie helemaal uit Japan? Waarom dat nou?
Nice! Mijn oog viel laatst op deze:
Mooi, maar had nog nooit van het merk gehoord. Ben benieuwd hoe je Marine 40 bevalt.
Het merk is wel grappig in de communicatie. Ik had na de deceptie van de Stowa geschreven dat ik me afvroeg wat hun returns policy is. Zij antwoordden dat ze er geen hebben, omdat alles op bestelling gebouwd wordt, met veel customizatie-opties. Dus ik vertel ze dat verhaal van die Stowa.
Intussen stuurden ze me meer informatie waar ik om vroeg, en voelde ik me gerust gesteld in de bestelling. Maar toen puntje bij paaltje kwam wilden ze me geen horloge opsturen. Hun reactie was letterlijk deze:
Wij bouwen geen horloges om ze naar mensen te sturen die er niet blij mee gaan zijn. Gegeven je ervaring met de Stowa: We bouwen de Marine 40 voor je, en die kun je in de winkel op afspraak komen bekijken. Als je er blij mee bent reken je af, en heb je een horloge. Zo niet, dan weten wij dat ie ongedragen is, en aangezien hij redelijk standaard is opgebouwd kunnen we er dan nog wat mee.
Dus ik ga zaterdag naar het Ruhrgebied rijden, want anders krijg ik zo’n ding niet. Mijn vrouw vond dat ergerlijk. Ik eigenlijk niet. Ik vond het wel leuk dat ze er zo in stonden. Ik ben benieuwd.
Ik heb gekozen voor de marine wijzers in plaats van de feuille wijzers, en ik heb gekozen voor hun standaard uurwerk met rose-goud plating op de bruggen. Daar doen ze dingen met Chatons, geskelleteerde opwindraderen… Ik denk dat die uurwerken redelijk standaard zo geleverd worden, want ze zien er exact zo uit als de uurwerken in een Staudt Praeludium.
Maar de geskelleteerde raderen en de achterliggende decoratie is een custom ding. Dat wel. Hoe dan ook bieden ze in mijn ogen meer horloge voor minder geld dan Staudt, want: 40mm kast ipv 42,5, 50m WR ipv 30 en slechts 8,8mm dik. Als je dan de customisatie op het uurwerk nog even mee pakt, en je koopt het hele pakket voor 550 Euro minder dan die Praeludium… Tja.
Als ik er 1 op HF of MP ofzo gezien had dan had ik hem ook gekocht. Maar Japan is wel een fijne plek om te kopen. Uiteraard niet nieuw gekocht
Blijvertje?
De redenering is straight en sound denk ik.
En komt jou tegemoet. Je kan nog besluiten om het horloge (niet) te kopen.
Ik heb er nu 5. Maar een perfecte zwarte glossy plaat heb ik niet.
Heb er een aantal gehad en teruggestuurd met sleepsporen of andere schades.
Vond ik dus ook. Daarom belicht ik het hier ook. Dit is een tent die niet per se wil verkopen, die nadenken over hun product en hun klant, en waar men beseft dat het niet voor iedereen hoeft te zijn.
I approve.
Heel cool!
Hebben ze zo goed als allemaal hoor, of er mag nog geen enkele service uitgevoerd zijn sinds nieuw. Die glossy platen krassen makkelijker dan een verse Explorer I bezel.
Hoe voorzichtig een horlogemaker ook is, bij afhalen wijzers zal zo’n glossy plaat 9/10 beschadigd geraken. Best kut.
Er zit echt wel verschil in.
Iig. Mijn huidige heeft wat doffe plekken. Ik wil een zo mooi mogelijke.
Die heeft iemand anders al hier opt forum
I know, die van Martijn had ik ook graag gekocht.
Deze zou wel eens (bijna) net zo goed kunnen zijn. Alleen de big crown heeft een iets rondere kast en is iets grover dan die ref
De meeste hebben inderdaad wat plekjes of je moet echt geluk hebben een perfecte te vinden zoals die van mij hierboven
Jaja. Ik wil dat ding niet meer zien
Ik zat toen zelf ook met mn vinger boven de buy knop op dat ding .
Had achteraf mijn 34mm niet moeten verpatsen. Die was minty.
Ik ook niet, weg ermee
heerlijk