Het Grote incoming topic. Deel VI

Ooh, daar zijn mijn centen dus naartoe :laughing:
Veel plezier ermee!

1 like

Ja heb ik gezien maar is te groot voor mijn bescheiden pols :slightly_smiling_face:

Klopt en volgens mij nog steeds 100m WR :wink:

1 like

Hij’s leuk, toch?

Mooi joh, veel plezier er van!

Ik zou 'm wel binnen nu en 2 jaar even testen. Maar inderdaad, de WR en de bescheidener diameter waren de redenen dat ik 'm destijds kocht. Grappig, want dat downsizen gaat maar door: er is nou een Hamilton Khaki onderweg van 38mm groot. :slight_smile:

1 like

Dat zijn ook mooie horloges. Mooi dat ie er ook in 38 is. Heb in het verleden ook 2 gehad maar waren ook wel knoeperds :sweat_smile:

1 like

Enkele minuten geleden de 417ES besteld.

Het lange wachten begint. Vermoedelijk wel tot midden mei 2022…

24 likes

Weet je dat zeker?

4 likes

Zeker, aangezien ik rechtstreeks contact heb gehad met de bedrijfsleider.

Oh, hemel. Wat een lange wachttijd, maar jij hebt wel iets om naar uit te kijken! :slight_smile:

1 like

Tja, als ik haast had zou ik het via een wederverkoper spelen. :slight_smile:

Maar evengoed: Mooie keuze. Ik zit ook heel erg te twijfelen, maar de 21mm lugs houden me tegen. Buiten dat: Prachtig ding. Supercool. :+1:

Heel tof.

Die bund laat ik me verder niet over uit :expressionless:

1 like

Incoming… een splinternieuwe 216570 via S&C. Ik zat in wachtmodus voor zijn opvolger… maar nu ik de keuze kreeg voor een nieuwe discontinued 216570 of de 226570 was mijn keuze snel gemaakt :sunglasses:

afbeelding

26 likes

Die bund neem ik er niet bij.

1 like

“Maar dan heb je ook wat”.
Erg mooie aankoop!

1 like

Thanks.

21 lugs sucks big time! Ook geïntegreerde banden zoals die van Oris zijn ruk. Ik begreep dat er bij Hanhart intern zeer veel discussies zijn geweest over 21 houden of teruggaan naar 20. Echter, hun hele accessoire systeem was ingericht op 21 en er waren nog zoveel kasten van 21 dat ze eigenlijk niet terug konden.
Hoe dan ook, 21 zou verboden moeten worden. ISO standaard op 20 of 22 en klaar.

De reden dat ik niet naar een wederverkoper ga is omdat ik geen haast heb en weet dat er nieuwe batches met uurwerken komen waaruit de beste gehaald gaat worden en die dan op verzoek voor mij zeer nauwkeurig wordt afgeregeld. Een persoonlijk contact met de bedrijfsleider op de beurs in Dusseldorf vorige week was wel handig in dit opzicht.

Daarnaast houden we nog de deur open om een later volgend jaar op de markt komende columnwheel chrono uurwerk in de kast te lepelen. Dan is de 417 nog wat meer richting “oer-417”.

Alles bij elkaar voor mij reden om extra geduld te hebben.

8 likes

Nice. Freaking Nice. :sunglasses:

1 like

Dat is o.a. mijn ex :blush: Veel draagplezier!

Hell yeah! :+1: :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Tof. Evengoed, als je de bedrijfsleider weer spreekt: Ik koop een duurdere chronograaf van een onbekender merk om die 21mm van Hanhart te vermijden. En ik vind Hanhart zo retecool dat ik niets liever zou willen dan een bestelknop in drukken omdat ze op 20 over gestapt zijn.

Want zeg nou zelf “accessoire systeem”? We hebben het over fokking RIOS bandjes die ze OEMmen. Kom op. Die zijn zo in batches geregeld, in 20mm.

Hop hop.

Maar goed, die 417 ES is de bom. Ik wil er ook een.

1 like

Erg gaaf horloge. Nu wachten… (voor @Topdude) :face_with_raised_eyebrow:
Ik kan je zeggen een erg mooi horloge, vorige week mogen passen.

9 likes

Wat doe je moeilijk. Laat een mooie Selles of Ko band maken en je bent het heertje.

2 likes