Het Grote incoming topic. Deel VI

Dat is een hobby van FatC.

3 likes

Ik ben het met je eens hoor. Al jaren wil ik eigenlijk wel een mooie Aquis, maar ja, hun bandsysteem zuigt. Dus geen Oris.

De Über-coolheid van deze klok dwong mij welhaast om toch overstag te gaan.

De bandjes lijken mij niet het probleem, maar ik denk dat ze teveel kasten hebben, of nog aan een contract zitten voor afname of zo. Hoe dan ook, 21. Tja. Ik ga nu maar een bandje op maat laten klussen.

Je moet wat. Overmacht.

21mm banden zijn toch te kust en te keur te koop?

Vast wel, maar ik heb bij diabolique straps een canvas gezien die me wel wat lijkt. Kan ik ook een minder lange versie krijgen dan de standaard lengte (die voor mij altijd te lang is).

Serieus???

Zo lang?

1 like

Is 'ie al binnen? :mailbox_with_mail:

Een zwarte Farer chronograaf met hetzelfde uurwerk is ook cool. :slight_smile:

3 likes

Cool. Wanneer komt die binnen?

Ik wacht nog steeds met smart op het NA topic van @InspectorClouseau. :slightly_smiling_face:

3 likes

Over een paar weken pas. :grin: Hij is wel vandaag aangekomen in het warehouse in Japan.

1 like

Ho ho. Eerst de Yema er uit.

Want Maandag krijg ik met een beetje mazzel de Hamilton Khaki 38 en de Serica 5303, en dan ga ik zaterdag de Tourby Marine 40 op halen in Duitsland. Dan moet de chrono er uit voor er iets anders in komt.

1 like

Enter Hanhart 417ES

:sunglasses:

1 like

Nog een jaartje wachten dus. :ok_hand: :upside_down_face:

Ja, prachtig!

1 like

Is in de maak! Het is hobby, dus het moet tussen werk en gezin door hè? :sweat_smile:
Maar alvast tussen haakjes; wat een cool horloge :heart_eyes:

1 like

Poging 6.

22 likes

Komt 'ie helemaal uit Japan? Waarom dat nou?

1 like

Nice! Mijn oog viel laatst op deze:

Mooi, maar had nog nooit van het merk gehoord. Ben benieuwd hoe je Marine 40 bevalt.

6 likes

Het merk is wel grappig in de communicatie. Ik had na de deceptie van de Stowa geschreven dat ik me afvroeg wat hun returns policy is. Zij antwoordden dat ze er geen hebben, omdat alles op bestelling gebouwd wordt, met veel customizatie-opties. Dus ik vertel ze dat verhaal van die Stowa.

Intussen stuurden ze me meer informatie waar ik om vroeg, en voelde ik me gerust gesteld in de bestelling. Maar toen puntje bij paaltje kwam wilden ze me geen horloge opsturen. Hun reactie was letterlijk deze:

Wij bouwen geen horloges om ze naar mensen te sturen die er niet blij mee gaan zijn. Gegeven je ervaring met de Stowa: We bouwen de Marine 40 voor je, en die kun je in de winkel op afspraak komen bekijken. Als je er blij mee bent reken je af, en heb je een horloge. Zo niet, dan weten wij dat ie ongedragen is, en aangezien hij redelijk standaard is opgebouwd kunnen we er dan nog wat mee.

Dus ik ga zaterdag naar het Ruhrgebied rijden, want anders krijg ik zo’n ding niet. :slight_smile: Mijn vrouw vond dat ergerlijk. Ik eigenlijk niet. Ik vond het wel leuk dat ze er zo in stonden. Ik ben benieuwd.

Ik heb gekozen voor de marine wijzers in plaats van de feuille wijzers, en ik heb gekozen voor hun standaard uurwerk met rose-goud plating op de bruggen. Daar doen ze dingen met Chatons, geskelleteerde opwindraderen… Ik denk dat die uurwerken redelijk standaard zo geleverd worden, want ze zien er exact zo uit als de uurwerken in een Staudt Praeludium.

Maar de geskelleteerde raderen en de achterliggende decoratie is een custom ding. Dat wel. Hoe dan ook bieden ze in mijn ogen meer horloge voor minder geld dan Staudt, want: 40mm kast ipv 42,5, 50m WR ipv 30 en slechts 8,8mm dik. Als je dan de customisatie op het uurwerk nog even mee pakt, en je koopt het hele pakket voor 550 Euro minder dan die Praeludium… Tja.

12 likes

Als ik er 1 op HF of MP ofzo gezien had dan had ik hem ook gekocht. Maar Japan is wel een fijne plek om te kopen. Uiteraard niet nieuw gekocht :grin:

2 likes

Blijvertje?