Tof dat je hem besteld hebt!
Ziet er niet te groot uit
Zooo dat staat prima, heb ook 18,5cm polsen
Hij ligt klaar voor me. De Marine 40 met deckwatch wijzers, verguld uurwerk en 40mm kast. Supercool. Zaterdag rijd ik naar Duitsland.
Mooi horloge Fate.
Rij voorzichtig.
Met de Clio?
Heel gaaf!
Corolla. Verbazingwekkend genoeg: It grows on you, zoals men wel zegt.
Die ziet er speciaal uit!
Maar ga je nu naar Duitsland rijden? Terwijl het ook verstuurd had kunnen worden? Een zinloos ritje dus. Wat vinden wij daarvan @anon48992708EV @JanHendrik Dat vinden wij fantastisch! Dat doen wij ook.
Je hebt je niet goed ingelezen
Wat mis ik?
Ja omdat hij niet zeker weet of hij hem wilt.
Anders wordt hij gewoon kosteloos verstuurd:
Maar het was een klein steekje onder water omdat Fate vond dat mensen met een auto hobby nutteloze rondjes reden en dat dit niet meer kon in deze Woke tijd.
Is prima!
Mooi! Echt wel.
Tof! Wat heb je er uiteindelijk aan laten verspijkeren?
Twee dingen: Ik had, naar aanleiding van het Stowa verhaal, hun gevraagd naar hun returns policy. Die hebben ze niet. Ze maken horloges op bestelling, die customiseer je, en ze accepteren geen returns. Wat wettelijk mag, want per klant uniek product. Nu had ik ze ook over de Stowa verteld en een paar gerichte vragen gesteld over het horloge.
Zij weigeren dus gewoon om mij iets op te sturen. Hun reactie: Wij willen niet dat klanten iets toegestuurd krijgen wat door een ander gedragen is. Dus hebben we geen return policy. Wij willen ook niet dat onze klanten ontevreden zijn. Wij maken dit horloge, u kunt het komen bekijken, met handschoentje, en als u het mooi vindt betaalt u en neemt u het mee. Zo niet dan doen we er stickers om en brengen we het naar een dealer.
Dus: Nee, het kan niet opgestuurd worden.
Maar ten tweede: Ik rij in een poezelig hybride autootje wat per kilometer minder uit stoot dan niet alleen standaard benzine auto’s, maar ook minder dan m’n ouwe diesel. Omdat het zuinig is. Als ze hem met FedEx vesturen, ja… Ik kocht laatst een Hamilton.
Die is met een diesel bus opgehaald in Riga. Vervolgens per vrachtwagen of vliegtuig, ik weet het niet, naar Keulen. Vanuit Keulen ging hij naar Orly. Ik neem aan per vliegtuig. Vanuit Orly ging hij naar een sorteercentrum in Amsterdam, om vervolgens per grote, stinkende oude bus naar mijn deur gebracht te worden.
Nou vraag ik je, wat is nou milieu-bewuster? Per hybrid en Bach luisterend naar het Roergebied op en neer rijden in een klein wagentje, of die hele FedEx beweging?
Laten we nu niet net doen alsof express koeriersdiensten geen CO2 uitstoten. Ik denk dat zelfs @anon48992708EV en @JanHendrik daar niet tegenop kunnen hobbybobben.
Dat is correct. Zie boven.
Nou, ik wilde zwanehals-regulering, want leuk om te zien, ik wilde de gouden bruggen op het uurwerk, en niet de gerodineerde, en ik wilde geen feuille wijzers maar marine/deckwatch wijzers. Dus het valt mee, hij is redelijk standaard binnen hun opties.
Je kunt veel verder gaan met skeletteren en zo. En je kunt volledige custom jobs bestellen daar, inclusief wijzerplaat en zo.
Begrijpend lezen is ook een vak. Het ging mij meer om de manier waarop er pochend iets uit de broek gerold wordt. Wat ik nog steeds behoorlijk onsmakelijk vind, ja.
Die is gaaf….!