Het Grote incoming topic. Deel VII

Dat is wat het compleet anders maakt naar mijn idee. Maar idd, 2 chronos :slight_smile:

2 likes

Incoming…:laughing:

18 likes

Deze is onderweg

14 likes

Het horloge op de achtergrond komt morgen binnen, want 2 Speedy’s is leuker dan 1 :grinning_face_with_smiling_eyes:

21 likes

Je vond de nieuwe Speedmaster van 81k wel mooi maar een beetje te duur?

1 like

Nee, ik vind hem niet mooi, althans niet 80k mooi.
Ik heb liever een stalen Speedy. Goud vind ik meer passen bij een Lange bijvoorbeeld. Slechts mijn smaak.
Dat deze gouden Speedy onbereikbaar is voor mij, kan ik verder prima mee leven :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Ah zo cool!

Alvast van harte! :ok_hand::ok_hand:

1 like

Nou. Niet alleen voor jou. Niemand zit te wachten op een speedy witgoud met een 321 uurwerk voor dat geld. :see_no_evil:

Ik denk dat deze heeeeeeeel beperkt geleverd word en thats it. Dan horen we er nooit meer van.

Hoe omega het voor elkaar krijgt om hun meest succesvolle model zo om zeep te helpen is mij echt een raadsel.

4 likes

Even op mezelf antwoorden. Hij is binnen. UIt Finland. 4 (!) dagen geleden besteld. Bij de vorige bestelling bij dezelfde Finse aanbieder ging het óók al zo snel. Hoe doen ze dat?
Wat wel opviel: Gewoon briefpost. Niks pakjes en T&T.
Gaat vanuit Finland kennelijk goed of de kruik gaat zolang te water…enz. Maar voor de kleine bedragjes (<€40,–) waar het hierom gaat is het risico wel te overzien.

Eerste impressie van het ontvangen '‘head only’ Citizen Valiant 63-107B horloge:
Ziet er netjes uit; lijkt ook netjes te lopen. Tijd stellen gaat goed. Datum verzetten ook. Geen snelverzet, maar ouderwets heen - en - weer tussen 1 uur en 9 uur. Opwinden gaat ook soepel.
Kleine gebrekjes : het zilverkleurige opgelegde merkje ‘Citizen’ boven de streep bij de tekst ‘Valiant’ ontbreekt. Geen gesigneerde kroon dus die is mogelijk niet origineel.
Voor wat ik ervoor heb moeten betalen lig ik daar niet van wakker. (ik slaap over het algemeen trouwens best goed, dank U. En als ik van een oud horloge wakker moet liggen is er best wat mis. Dus het gaat goed met mij, nogmaals dank… :slight_smile: )
Ik ga er aan werken. Niet aan mijzelf, aan het horloge dus.
Als het helemaal opgepoetst, afgeregeld en van een bandje voorzien is komt er nog wel een NA-tje.
Best leuk, die vintage mechanische Citizens!

5 likes

Dinsdag komt de mijne toe! Één van de coolste valjoux 72 sport-chrono’s uit de golden era. Mid 1960s Wittnauer 242T. Zoals een mede liefhebber het treffend verwoorde; a map of the galaxy for your wrist.

(Voorbeeldfoto, niet mijn exemplaar)

34 likes

Echt heel veel !

1 like

Ik ga m’n vriendin maar eens aan een horloge helpen, deze dus!

8 likes

Waanzinnig.

1 like

Door een grote verbouwing in september mijn 3 piece de deur uit gedaan. Nu zo goed als helemaal klaar en genieten.
Tijdens de bouwwerkzaamheden wist ik dat ik geen horloge zou dragen en ook niet daarmee bezig zou zijn. Bewijs daarvan is dat ik “gedegradeerd” ben naar een doodnormaal lid :grinning_face_with_smiling_eyes:
Een hele mooi bijkomstigheid is dat ik wel goed heb nagedacht over aan-verkopen van horloges. Wat ik wel / niet wil. En ook dat de waarde van een horloge niets zegt over mijn gevoel daarbij. Een soort visie.
Met een startpunt en de welbekende grail aan de horizon. Zonder daar tussendoor continu afgeleid te gaan worden.
De start bestaat uit onderstaande incoming en de jacht op een GS sgbx champagne.
En voor die laatste zoektocht ga ik echt alle tijd nemen.
Good to be back!

20 likes

Wow…prachtig! :ok_hand:

1 like

De SGBP bevalt me prima. Is wel wat groter.

4 likes

Schitterend!
Maar de 37mm is voor mijn pols beter.

1 like

Nieuwe incoming nadat de andere al was verkocht aan iemand anders.
Heb met deze nog een gouden gshock en een vintage omega incoming.
Ik ben nu officieel uitgewinkeld. Soort van. Denk ik. Waarschijnlijk niet.

Screenshot 2022-01-17 at 11.01.23

12 likes

Deze incoming dus eens kijken wat dat gaat worden :sweat_smile:

34 likes

Oh trouwens, deze ook incoming :grin:

18 likes