Doordat de automaten van Miyota in 1 richting opwinden kan de rotor dus vrij rond tollen in de andere richting. Wanneer dit met genoeg vaart gebeurt zal dit leiden tot een wiebelend horloge. Dit kan dus gebeuren wanneer je enthousiast aan het zwaaien bent met je handen of wanneer je net de verkeerde beweging maakt met je pols.
Zelf vind ik het een leuk effect die je eraan herinnert wat voor een technisch wondertje om je pols zit.
Interessant, en duidelijke uitleg. Goed om te horen dat het kaliber onderdeel is van de Citizen Group. Dar geeft mij weer wat extra vertrouwen in mijn up/incoming BN2041, zie ergens hierboven. Maar zeker een mooi horloge, die Zelos. Misschien val ik straks toch weer een beetje van mijn geloof (heb overigens nog wel een paar Seiko automaatjes: die draaien volgens mij alle kanten op).
Ik heb zelf een Miyota 9015 in mijn andere Zelos, en dat bevalt me prima. Loopt zeer nauwkeurig, een paar seconden voor per dag, en je hoort de rotor nauwelijks. Geen dealbreaker voor mij, eerder een pluspunt.
We gaan het zien over een tijdje hoe deze het gaat doen. Nu begint het wachten…