Het Grote incoming topic Deel VII

Ik hoop ook dat Patrick zijn Rolexen uitgeleverd krijgt en ik hoop niet dat de AD hem aan het lijntje houdt en valse hoop heeft gegeven en dat hij hoopt op iets dat wellicht nooit gaat gebeuren.

Ja mooi vintage uit 2019. De enige generatie ceramische Submariner met een 40mm kast. Niet meer leverbaar. :sunglasses:

Dat klinkt zo dramatisch.

'Hmm toch niet helemaal hoor. Het is tenslotte nog steeds mijn geld waarmee ik een horloge zou kopen. Het is niet zo dat je iets van een AD krijgt he.
En zelfs voor list is een Rolex niet goedkoop. Nog steeds een aanzienlijk bedrag. Dat ben je met me eens toch?

2 likes

Eens maar je loopt met een waarde de winkel uit die meerdere duizenden euro’s hoger ligt dan wat je betaald hebt. Dus in feiten krijg je wel wat van de AD los van de gunfactor.

Ik zat meer aan weer veel koffiedrinken en telefoontjes te denken :see_no_evil:

1 like

Ja hallo, daar kan ik niks aan doen he. :joy:

Haha ooh zoo. Nee voorlopig m’n buik wel vol van koffie. :see_no_evil:

Ik begin steeds meer interesse in Speedy’s te krijgen. Maar ik weet niet of dat mag als trouwhorloge? :sweat_smile:

Omdat Rolex bij een AD halen in 95% van de gevallen resulteert in een directe doorverkoop, al dan niet in het grijze circuit, kunnen de “liefhebbers” beleggen en liefhebberij soms nog maar nauwelijks uit elkaar houden.

6 likes

Tuurlijk alles mag maar misschien is een dress horloge wat mooier voor deze bijzondere dag

Ik denk graag met je mee hè😉

1 like

Ja de flipperaars en snelle graaiers zijn misschien wel de echte schuldige en de totaal overspannen horloge markt. In combinatie met het grijze dealer kartel die systematisch de prijzen loopt op te hogen.

3 likes

Ik ben het eens met je eerste zin, echter bij je tweede stelling vraag ik me af in hoeverre de grijze dealers schuldig zijn, aangezien zij de gigantische vraag en het minimale aanbod gebruiken om hun boterham (eventueel met caviaar en een glaasje champagne) te verdienen.

1 like

Is dat een veronderstelling of wetenschap :thinking:

Laten we eerlijk zijn, niemand verkondigt hier exacte wetenschap. :wink: Daarnaast was dat niet het punt wat ik probeerde te maken. :sweat_smile:

2 likes

En dat vind ik tegenwoordig helemaal prima. :joy: Zolang het maar niet te veel doorslaat naar al die andere toffe horlogemerken. Zoals Tudor, Omega en Breitling.

1 like

Heb nu al een keer of drie dit topic bezocht zonder een NA te zien. Kwek lekker in een ander topic.

Edit: ow jee image
Term kwek was niet specifiek gericht naar jou gericht :smile:

13 likes

Zijn dit in wezen niet gewoon scalpers, net zoals bij videokaarten of PS5’s?

:joy:

2 likes

Haute horlogerie is in mijn ogen wat anders dan een merk dat een miljoen horloges per jaar produceert…
Edit mislezen. Dacht dat je Rolex haute horlogerie noemde…

Het topic hierover is niet voor niets “niet meer te vinden”.
Graag discussies over investeringen en verdienmodellen op off topic voeren. Ze lopen altijd uit de hand en heeft niets met de horloges zelf te maken.
Dank!

31 likes

Zojuist de track en trace binnen. Morgen middag op de deurmat. :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

24 likes

Heb er ook 1 incoming… wat is dit nu Ralph?

2 likes