Het Grote incoming topic Deel VIII

Schitterend!:heart_eyes::ok_hand:

1 like

Dank je voor de suggestie. Weliswaar net lid maar de koopverleiding bestaat al jaren. Mijn eerste serieuse aankoop was een Mont Blanc in 2008.
Maar niet alles hoeft een origineel (of duur) te zijn maar vind het een mooi en eenvoudig ontwerp. De groen (leren?) horlogeband zal ik zeker willen vervangen. Een van mijn andere favorieten is een Watch up van eur 29,50.

Kleur, leeftijd en maat waren doorslaggevend. Ook ik ben benieuwd of de staat/conditie overeenkomt met vermeldde leeftijd.

1 like

Longines30L.com geeft igg veeeeeel ‘waardevolle’ vergelijkingsafbeeldingen.

Ziet er afgezien van de wijzerplaat redelijk origineel uit, alleen is de diameter echt geen 41 mm. Ik gok dat ze de lug-to-lug opgegeven hebben of zoiets, een 8905 is 35 mm :thinking:

4 likes

Kast en uurwerk lijken Longines? Maar de plaat iig nog steeds niet.

1 like

De wijzerplaat zelf zeer waarschijnlijk wel, hij is alleen opnieuw gespoten en bedrukt. Redails worden eigenlijk altijd op de oorspronkelijke wijzerplaat gedaan, anders moet je ook nog een nieuwe plaat gaan zoeken of maken.

1 like

De index bij 3 is niet goed uitgelijnd :frowning:

Op zich ziet het er leuk uit, en ik snap ook wel dat je er voor gegaan bent, maar misschien is het toch beter om het advies van @Colnago te volgen. Tenzij je er echt 20 euro voor betaald hebt of zoiets.

1 like

Ja, de plaat zelf zal er wel bij horen; echter bedoelde ik in dit geval “de plaat met bedrukking” :slight_smile:

1 like

Gevalletje “totum pro parte” :grin:
Ik begreep eigenlijk wel dat je dat bedoelde, maar ik had even zin om te mierenneuken :laughing: :innocent:

2 likes

Die krengen zijn best klein :ant:

:grin:

3 likes

Inderdaad; dat ik daar zin in had :thinking: :rofl:

1 like

Past dan precies :wink:

1 like

Plaat is een redial, Bombay special. Ergens in t verre oosten opnieuw geschilderd.

Diameter klopt idd, 35mm.

1 like

Lang geleden had ik de Helson skindiver maar helaas verkocht.
Nu net de Skindiver 38 Titanium Sunray Blue Numbers Dial C3 besteld.

29 likes

Wow, die wijzerplaat ziet er mooi uit!

EIN-DE-LIJK. 3 keer ben ik deze misgelopen op Chrono. Deze keer niet meer!

Incoming is de Farer Roche Worldtimer.

Screenshot 2023-04-06 at 11.14.43 Screenshot 2023-04-06 at 11.14.54

39 likes