Het Grote incoming topic Deel VIII

Wow vet! Waar heb je deze besteld ? Ik heb er lang naar gezocht en alleen de standaard 4 kleuren gevonden.

1 like

Dank, via ebay. Ik las ergens dat er weer een nieuwe batch van de witte er aan gaat komen in september, maar deze (en de camo en de duo tone) is volgens mij alleen in Azië te koop.

1 like

Gefeliciteerd! Op de foto’s lijkt de afwerking echt fantastisch. Is het mogelijk om wat macro’s te schieten van bijv. de wijzers en indices?

1 like

Moet je eigenlijk niet willen, denk ik :sweat_smile:.
Ik zal kijken wat ik kan doen de komende dagen.

1 like

Haha, ok, misschien toch beter van niet dan. :stuck_out_tongue_winking_eye: De combinatie van geborstelde matte en gepolijste oppervlakken lijkt op de foto’s echt geweldig. :ok_hand:

1 like

dat had ik dus ook…

oefff dat is nogal wat, meen je…

Ik heb maar eens een review bekeken om een idee te krijgen van wat je bedoeld, zeker gezien je opmerking in vergelijk met een blancpain. Zeggen dat het te duur is zonder dan ook even de moeite te doen wat het horloge inhoud is te makkelijk natuurlijk.
Om te beginnen verbaas ik me over het uurwerk, dat had ik niet verwacht. En de macro shots van die dial is toch echt indrukwekkend te noemen. Mijn standvastige mening kreeg meteen even een paar flinke scheuren in de fundering. Dan de instapkeuzes met de M40 is mooi gedaan, die blauwe is toch echt mooi zeg. En mijn 2e opmerking op het model, de naam Marinemaster… Ik wist dus niet dat deze naam van Fortis is en dat zij geaccepteerd hebben dat Seiko modellen uit brengt onder dezelfde naam. Weer iets geleerd.

7 likes

Fijn om je bericht te lezen maar ik heb mijn zin verwarrend opgebouwd. Ik bedoelde niet dat de Fortis even hoogwaardig (top) is als de BP. Neen, verre van zelfs. BP is echte HH. Dat is Fortis van geen kanten.
Maar ik bedoelde dat het direct een top horloge is geworden in mijn collectie, als in ‘de top van graag dragen en mooi vinden’. Sorry als dat verkeerd overkwam.

Wat ook correct is, ik kan echt even blij zijn met een duur (BP) of goedkoop (Fortis) horloges en dat was het laatst gedeelte van mijn zin.

Een ‘Jupp’ Fortis speelt wel in een veel hogere liga dan de prijs doet vermoeden.
Daartegen is de oude Fortis blik.

1 like

Een Simona Di Stefano gescoord voor de Radiomir;

5 likes

Heel gaaf!

1 like

Geen probleem, begreep het deels goed. Ging ervanuit dat je bedoelde dat ie qua draagtijd een geduchte tegenstander was voor de Blancpain. Dan is het mischien van een ander niveau maar zegt het totaal plaatje toch dat het een goed horloge is.

En ja dit snap ik helemaal maar dan in een andere prijscategorie. Lagere prijs zegt niks over het draagplezier.

En iets wat ik ook heel belangrijk vind is zorgvrij draaggemak. Vorig jaar was ik voor mij kennelijk te snel omhoog gegaan in waarde van een horloge. Ik was heel blij met mijn Tudor Chrono van net geen 5000 euro waar ik op uit gekomen was maar had er geen zorgvrij draagplezier van. Ik was me te bewust van de waarde. Ik ben daarom weer teruggegaan naar waar ik me nu comfortabel bij voel, <2000 of iets meer maar dan moet het horloge in gedragen staat zijn en dus al ruim voorbij het eerste krasje.

3 likes

27 likes

Heel mooi met deze Dail! Heb er zelf ook over getwijfeld.

1 like

Wordt mij vandaag vanuit het blaauw toegestuurd :v:

22 likes

We hebben een G incoming. Had ik echt eens zin in. Wilde een classic totdat ik deze zag hier op HF.

Ook handig bij het hardlopen

10 likes

Die is best cool. Wat kan hij allemaal?

En heeft het (ongeveer) hetzelfde formaat als een origin square?

Ik wordt toch wel een beetje ongeduldig van alle foto’s van mensen die hem al binnen hebben (in andere kleuren dan):sweat_smile::grimacing:

20 likes

Heb (de gele) vandaag weer om. Wat een heerlijk horloge. Alles is top aan dit horloge en dan zeker voor deze prijs. De druppel had voor mij niet gehoeven maar so be it.
Begreep dat er in november weer geleverd gaat worden dus met Sinterklaas kun je hem wellicht in de schoen verwachten… :upside_down_face: :wink:

1 like