Het Grote incoming topic Deel VIII

Armin Strom merk - Ha Juweliers (ha-juweliers.nl)

Incoming!!
MTG 3000 Timegrapher

5 likes

Aan die kortingen te zien, is het geen goede business.

Mooi ding, kan die een beat rate van 360.000 aan? De 1900 houdt het helaas bij 43.200 voor gezien :grin:

Ik heb er ook geen rijen voor de deur zien staan :slight_smile:

Ik heb A.S. daar wel om de pols gehad.

1 like

Crazy :+1: :star_struck: en 11 maanden is ook crazy maar dat ben je morgen al vergeten denk ik !

1 like

Nee, alle (Weishi) timegraphers gaan to 43200.

Zijn er dan timegraphers die tot 360.000 kunnen of is dit een spelfout?

Maar er staat in de beschrijving dat je ook manual selection for other beats hebt.

Ik weet wel dat er horloges boven 5 herz bestaan maar die gaan er toch nooit op komen.

Het is geen spelfout, maar ik weet niet of er timegraphers zijn die zo ver gaan. Ik heb net een 360.000 bph stopwatch binnen, maar daar kan m’n weishi 1900 in elk geval niks mee. Automatische detectie doet niks, en handmatig kom je ook niet hoger dan die 43200.

Witchi timegraphers kunnen tot 72000 BPH.

1 like

Zenith defy 21 en de TH Carrera cal 360 zijn bij mijn weten de enige horloges die 360.000 hebben maar dat is de chronograaf functie en niet het normale uurwerk.

1 like

Hier we een leuk artikeltje:
https://www.montredo.com/the-fastest-watches-in-the-world-movements-with-oscillating-frequencies-far-beyond-4-hz/

Ok, dat is dus ook niet genoeg :thinking:
Geen idee hoe ze die dingen destijds in de jaren 40 afregelden eigenlijk :blush:

Dit zijn de specs van de Witchi Chronoscope X1, deze kan wel tot 360000 BPH.

afbeelding

1 like

“Hee, na een dag loopt het 20 seconden voor op de kerkklok, even aanpassen en morgen weer checken”.
Zoiets? :man_shrugging:

Ziet er uit als een 1900 met knoppen voor alle instellingen, ipv dat je iets wat je wilt wijzigen eerst in het menu menu moet selecteren :thinking:

1 like

Correctie, Het beste model van ONEOF de accuracy pro kan tot 72000 BPH.

1 like

Het zal wellicht iets dergelijks zijn, maar het is een stopwatch met een maximale meettijd van 1,5 minuut. Dan moet er dus continu iemand bij staan die turft hoe vaak de wijzer rond geweest is. Verder zal de gangreserve bij zo’n beat rate beperkt zijn :thinking:

1 like

Nee, het scherm is anders, je kunt de resultaten uitprinten (wat niet bij de 1900 kan) En je hebt een voorgeprogrammeerd programma van de verschillende standen waar je het uurwerk in moet zetten zodat je een duidelijker overzicht krijgt op de timegrapher en de uitgeprinte bon.

2 likes