Dat is een hele chique GS Tom!
Meestal vind ik de GMT’s geen succes, maar deze
Beetje druk hè? Maar deze wijzerplaat icm met die kastvorm is wel smullen.
Is dit de inruil op je JLC?
Ik vind deze GS GMT heel lekker zeg!
Ben zelf met deze GS met witte wijzerplaat bezig maar wil hem eerst een keer om de pols gehad hebben voor ik de knoop doorhak. Ben benieuwd hoe die bevalt!
Mooie kleur!
2 prachtige horloges!
Amice, hij is nieuw
(en als het een brakke “retour” is beroep ik mij op de uitstekende garantie van Amazon… reden om 'm niet op C24 te kopen maar hier)
geen fijnafstelling op de gesp… zucht
Dit zijn blijvers??
Of is dit een domme vraag …
Dan toch voor de hesalite gegaan zie ik?
Dat hi-beat uurwerk van GS is ook een topper, loopt bij mij heel accuraat👌
Dat gaat hard bij jou de laatste tijd. Vergeet niet te genieten he
Oké, het zijn dus blijvers
Heb van de week een GS passessie gehad, vind de springdrive white birch (zonder power reserve op de dial) echt een openbaring qua secondewijzer tov een Hi beat white birch. De verkoper zei wel iets wat enige waarheid in zich had (ik had de EP covergirl bij me), als je Hi beat wil koop je een Zenith, als je een GS wil koop je een spring drive.
Ik snap het wel, maar het is wat kort door de bocht. GS en high beat uurwerken gaan ook al heel ver terug (1967). (Helaas niet incoming 🥲)
Maar niets kan op tegen de sweep van een Spring Drive natuurlijk
Hmmm daar heb ik dan niet meer opgelet. Verblind door de wijzerplaat
Goede vraag. Ik denk dat het genoeg zegt dat een horloge wat ik voor <900 euro nieuw kan kopen überhaupt vergeleken kan worden met een horloge wat 4 keer zo duur is. Alle credits naar Seiko. De Seiko voelt op alle vlakken behalve misschien de wijzerplaat minder verfijnd dan de Tudor. De bracelet is zwaarder, clasp is aanzienlijk minder goed en bij sommige mensen sluit de bracelet niet helemaal goed aan op de kast. Ondanks dat de SPB143 een vintage inspired model is vind ik hem moderner ogen dan de Black Bay 58.
Daarnaast is het uurwerk van de Seiko natuurlijk stukken minder goed dan die van de Tudor. Voor mij persoonlijk maakt dat weinig uit, ik draag geen mechanisch horloge omdat ik zeker wil weten hoe laat het is. De Seiko is net als de BB58 prima draagbaar om mijn 16,5cm pols. Als ik dit zo teruglees lijkt het haast alsof ik de Seiko aan het afkraken ben, maar nogmaals: hij kost 25% van de prijs van een Black Bay 58. Ik vind hem in ieder geval awesome. En ik zal hem in tegenstelling tot de black bay zorgeloos durven dragen als toolwatch.
Gezien jouw rotatiesnelheid zal ik maar niet zeggen dat die Speedy een blijvertje is, maar wel een heerlijk ding. Ik draag hem nu echt 75% vd tijd vs 8 andere horloges.
Die GS vind ik echt heel fraai . Heeft die band een beetje taper? Laatst een keer een gepast en die band vond ik wel heel grof.
Motief van deze plaat is echt fantastisch. Zelfde al deze (van @PHORLOGERIE ?) afbeelding|375x500