Wilde de aankoop van ons nieuwe huis toch vieren met een horloge. Maar aangezien het huis ook allesbehalve nieuw is vier ik dat maar met de aankoop van een vintage exemplaar, een Tissot cal 17.5 uit eind jaren 40-begin jaren 50.
Het is geen Transformer
Kijk aan. Toch weer wat nieuws!
Het is overigens deze
Geïnspireerd op de Zaku II, zeg maar de Dark Side van Gundam
Cool…dik ding. Is mijn incoming
in vergelijking maar mooi ingetogen…
Nou @Cihanski… bedankt joh…
Deze zal als het goed is begin december op de mat vallen. Ik heb hem op metaal besteld maar in de andere configuraties ook niet mis… franse day/date…
Haha, at your service kerel!! Ziet er echt onwijs gaaf uit, ben razend benieuwd!
gebeurt me niet vaak dat ik vrijwel direct overtuigd ben van een horloge. Wat ziet deze er gaaf uit op de plaatjes… ben ook razend benieuwd hoe de Flygraf in het echt gaat zijn.
Gaaf!
Het afscheid van mijn 231 met zijn prachtige 44gs kast en van mijn 007 met zijn fenomenaal Quartz uurwerk was zwaar … te zwaar … dus …
Misschien een beetje overlap met mijn winter … maar duidelijk een ander weertje
Heerlijk!
…schuif maar door naar mij als het niets is
@breakie mooie keuze! Als je je winter kwijt bent, heb je zo wel je 44GS en je Winter in 1
Dibs na jou
De Winter ga ik voorlopig houden hij is gewoon ‘te mooi’
en springdrive!
Snap ik wel. En titanium.
Het is ergens spijtig dat de SBGP hetzelfde patroon heeft in de wijzerplaat. Of misschien net niet, want het is ook gewoon mooi
Een iets afwijkend patroon had misschien leuker geweest, maar ik denk dat niettegenstaande hetzelfde patroon de lichtblauwe kleur wel eens voor een heel ander effect kan zorgen. Bij de winter leunt de kleur van de dial ook sterk aan bij die van het titanium (zeker bij wat minder licht). Op foto’s lijkt er bij de sbgp wat meer contrast te zijn … wordt vervolgd.
We horen het graag!
Maar … dan heb ik geen springdrive … en geen knappe 62gs kast … en …
Onverwachte aankoop gedaan, maar een mooie vervanger voor een horloge dat ik eigenlijk amper draag.
Incoming is een Seiko 7S26-02J0, bij aankoop had de vorige eigenaar het glas laten vervangen voor saffier wat wel een plus is.
(Foto van het net geplukt)
Mooi eenvoudig model i.m.o., een wat rustiger ogend horloge t.o.v al het kleurgeweld in m’n collectie.