Bazen horloge man! Tof
Zag deze Bulova van @MannetjeMar regelmatig langs komen. Wat meer over gelezen en op YT gekeken. Bijzonder horloge in meerdere opzichten. Inclusief de lug breedte van 16mm. Incoming dus.
Hier kan ik deze week er ook een ophalen op een UPS afhaalpunt, dat handig genoeg open is tijdens kantooruren (wanneer ik werk en niet in de buurt ben).
Het leek me een jaar of wat geleden al wel een leuk model, maar toen nog niet geïnteresseerd genoeg om te bestellen.
En ik heb er een Haveston 16mm canvas band voor besteld, die zou ook ergens deze week binnen kunnen komen.
Haha, ik heb de introductie van deze Bulova vorig jaar helemaal gemist. Wel tof dat er dus meer op HF komen.
Goede tip die Haveston. Ik wacht eerst af hoe de Bulova draagt. Ben benieuwd naar de dikte (16mm) met die single pass band. Misschien op zoek naar een two-piece band.
@Zuid en @CADirk Ik heb een perlon besteld (single pas) via onze forum sponsor. Past er qua tijdsgeest erg goed bij… en perlon bandje is altijd de juiste maat qua gaatjes
Leuk te lezen dat ik jullie geïnspireerd heb
Ik kan niet wachten totdat een dezer dagen deze beauty op mijn deurmat ploft want de Furlan Marri mare blue geeft mij weer die heerlijke horloge kriebels
FOTO VAN HET WEB GELEEND.
Goed, updates.
Ik weet dat mijn Bulova via UPS is verzonden en de eerste wijziging voor de bezorging niet is doorgevoerd, dus ze stonden voor een dichte deur, terug naar depot en een 2e keer een afleveradres (winkel in de buurt) doorgegeven.
Vandaag mail binnen gekregen, uw pakketje kunt u afhalen, dus ik op tijd naar huis (files, trekker met 40km per uur voor me op 6km landweg waar ik niet langs kan vanwege veel tegenliggers), blijken de openingstijden van die winkel niet overeen te komen met de tijden die UPS doorgeeft (ofwel, winkel was al een uur dicht toen ik aankwam). Morgen nog maar eens proberen.
De Haveston banden zijn ondertussen ook door de douane onderschept en de inklaringskosten zijn betaald, dus ook die zijn “binnen 4 tot 6 (ik optimist, het wordt 5 tot 7) werkdagen” hier. Het hele eind van Den Haag naar Utrecht.
Dus het wordt spannend.
Weer een topper van TimeFactors. Er is door velen lang uitgekeken naar deze Smiths PRS-60 Commander.
Deze NA was dus een lastige om te kopen. Er waren er maar 300 beschikbaar op de zondagen 2 en 16 oktober. Op 2 okt is het mij niet gelukt, ik was ong 30 sec te langzaam, de 16e is het wel gelukt.
Nu dus uitverkocht, liefhebbers moeten nu weer geduld hebben tot 2023.
Vanaf de eerste beelden vond ik hem al prachtig. Vandaag ontvangen, uit de stickers en de bracelet op maat gemaakt.
Ik ben er heel blij mee. (Mooie) specs na de foto’s:
Case
• 316L stainless steel, brushed top with polished sides
• Stainless steel bezel with ceramic insert
• Diameter 38mm, 42mm including crown
• Lug to lug height 45mm
• 14mm to the top of the sapphire crystal
• Lug spacing 20mm
• Anti-magnetic 20,000 A/m with anti-magnetic movement cover
• Water Resistance 30ATM/300 metres/990 feet
• 162 grammes including bracelet
• Screw back, screw down crown, drilled lugs
Dial
• Satin black with gilt minute track and logo
• Triangle, numbers and indices including bezel SuperLuminova GL Light Old Radium/LE
Hands
• Gilt Mercedes hands
• Luminous: SuperLuminova GL Light Old Radium/LE
Crystal
• Sapphire with anti-reflective coating on the underside , 30.4mm diameter x 2.5mm thick
Movement
• Miyota 9039, 24 jewel automatic, 28,800 BPH
Bracelet
• Solid link stainless steel bracelet tapering from 20mm to 16mm with screwed links and solid end links. Micro adjustable push-button clasp with signed flip lock.
Hier in bezit! Bevalt erg goed, veel mensen vinden de prijs niet in verhouding staan tot de specs maar designwise is het echt een topper!
Zoals een paar van jullie wel weten heb ik een aardige collectie horloges, van hadopwinder tot, nou ja bedenk het zelf maar. Maar miste toch nog een GPS horloge en dat niet alleen natuurlijk, wilde dan ook een groene dial en een stalen bezel. Uiteindelijk kwam ik op de Citizen GPS Wave uit, was alleen niet van plan om de prijs te betalen die ze hier in Nederland ervoor vragen. Toevallig ken ik iemand met meerdere horlogezaken in Spanje en heb die benaderd, en ja hoor hij kon voor een leuke prijs die met de groene dial voor mij regelen. Laat ik nou toevallig over 2 weken die kant op gaan en heeft hij hem voor mij besteld. Dus als dit knulletje terug komt van vakantie heeft die een extra horloge mee terug.
Op het forum was ik deze dus nog niet tegengekomen en niemand kon mij ervaringen met dit horloge vertellen. Dus dan maar googelen en op You Tube kijken en lezen .
En een echte flyback!
Mooie kleur groen!
Vond ik dus ook en is super titanium saffierglas, kan dus wel wat hebben en een mooie aanvulling.
Prachtig horloge. Klopt gewoon qua design. Goede maat ook op je pols
Wow!
Topper! Gefeliciteerd! We zien je wel in het TAG Heuer only-topic!
Ja dat horloge hebben ze heel goed gedaan.