Het Grote incoming topic Deel X

Prima keuze !

1 like

19 likes

Incoming…

Met dank aan de Italiaanse Spoorwegen…

1729360596 (2)

17 likes

En voor de zojuist aangeschafte Mido Ocean Star GMT, een (photoshopje van een) vette sailcloth Zuludiver band die 'm wel heel vet maakt.

22 likes

Mido, dat zit wel snor. Daar ga je plezier aan beleven. Congrats!

1 like

Wauw, die is wel héél apart. Zeer mooie riem-/kastconstructie en de wijzerplaat lijkt me een geëmailleerd unikaat. :star_struck:

1 like

Veel incoming Mido’s hier laatste tijd. Leuk!

Nog steeds blij met de mijne:

16 likes

Ook een mooie hoor! :ok_hand:

1 like

Ze maken ook best héél leuk en betaalbaar spul. Maar ehm, die wijzerplaat, damn! Die is ook om van te smullen zeg. :yum:

1 like

Opvallend patroon in die wijzerplaat! Hoe hebben ze dat zo gekregen en uit wat voor materiaal? Dat zoeken we op.

Ah, al gezien. Op het kleine plaatje tussen de tekst leek het op halfedelsteen met een kruislings patroon erin, maar als je het plaatje vergroot, is het een textured dial met golfpatroon. Net als bij deze:

2 likes

Goede vraag! Close up lijkt het een beetje een zand structuur te hebben. Beetje slechte TL verlichting:

13 likes

Aangezien het de Swatch groep betreft gok ik Bioceramic :wink:

Zou zomaar kunnen, want dat kun je gieten of spuitgieten. Gezien de getextureerde letters (die naar voren komen en van de voorkant zijn bedrukt) zou dat een logische techniek zijn, want dat kun je allemaal tegelijk realiseren in één arbeidsgang. De uurstippen lijken ingelegd in uitgespaarde holtes in de wijzerplaat, want je ziet er naar beneden lopende randjes omheen. De datumvensterrand is meegegoten met de vorm. De korrelige textuur op het golfpatroon valt te realiseren middels zandstralen van de bovenste matrijs van de persgietvorm, waarbij eerst de letters worden afgemaskerd zodat de controuren daarvan ongetextureerd blijven. De wijzerplaat in het Buyalov SevMorPut horloge dat ik liet zien, is van dun metaalplaat dat in die vorm is geperst (citaat van ontwerper Dmitry Buyalov), compleet met golfpatroon en korreltextuur. De indexcijfers zijn gefixeerd middels pennetjes die door gaatjes in de wijzerplaat worden gestoken en aan de achterkant worden vastgelijmd.

3 likes

Dank je voor uitgebreide uitleg🙏

1 like

Dat Fordite is wel heeeeeeeel speciaaaaal :+1:

Echt te gek weet je…

9 likes

Fordite is wel heeeeeeeel speciaaaaal :+1:

Flower Power

2 likes

Lekker zeg, ben je er tevreden mee? Ben heel benieuwd, ik krijg m vrijdag binnen :crossed_fingers:

2 likes

Helaas niet door gegaan toen omdat ik persé die wijzerplaat wilde en die was er niet meer…

Ja man, peace :grinning:

2 likes

Incoming. Had deze al een keer eerder gehad.

24 likes