Gefeliciteerd met de aanwinst. Zo te zien is het horloge lastig te verkrijgen. Dit gaat heel negatief klinken en zo is het zeker niet bedoelt, want ik heb nog nooit een Kurono in handen gehad, maar wat maakt dit horloge nou zo begeerlijk voor toch ruim 2k euro?
Ik lees op de website dat de wijzerplaat lastig te fabriceren is, maar vind dat op de foto’s maar matig naar voren komen.
Ik vind hem overigens wel heel fraai.
Het totaalpakket: de kleine diameter met de 20mm strap, dunne kast met bol saffier, no date en toch wel bijzondere wijzerplaat, met de hand geplooid signature wijzersetje en bakken charme van een sympathiek japans merk. Zoiets
Nee volgens mij is het nog steeds 41mm bij 14,5 mm dikte…
Wel iets dikker dan de Breitling Navitimer waar dit horloge natuurlijk op gebaseerd is maar de Sinn heeft een 20bar water resistentie vergeleken 3bar voor de Breitling (en de Breitling is ook 3x zo duur voor feitelijk een zeer vergelijkbaar horloge).
Weet je hoe ze dat hebben gedaan? Voorheen deed Sinn dat door een andere constructie van de bezel. Maar bij dit model lijkt die identiek te zijn aan de Breitling. En dat vind ik wel opvallend, want Breitling heeft daarover eerder gezegd dat ze de WR simpelweg niet konden vergroten vanwege die draaibare bezel in de dial.
Foto van een vorige generatie Sinn Navi met een extra kroon voor de bezel.
A specially designed seal, developed and tested in collaboration with Sächsische Uhrentechnologie GmbH Glashütte (SUG), guarantees that the 717 can withstand pressure up to 20 bar, which corresponds to the conditions at a depth of 200 meters.
Ik heb de roze Toki en de mint groene Hisui chronograaf gepast en in handen gehad, en het pakket is het gewoon waard. Als je het niet begrijpt, prima, ik kan het qua specs niet verantwoorden.
Dit is de ultieme bevrediging van mijn hang naar Japanse cultuur, art deco ontwerp, en kleine dress watches.
De CC moest een bepaalde instelling hebben, vooraf moest je dat aangeven bij je maatschappij.
Toen Kurono hier van de week over begon ben ik afgehaakt.
Dat zal misschien ook de reden zijn dat ik tijdens het registratieproces op de site van www.shinkansen2.jr-central.co.jp (kogel trein) er niet doorheen kwam omdat mijn creditcard niet door de geldigheidscontrole kwam.
Dat was toch enkel om zeker te zijn dat je kaart open staat voor internationale betalingen? Dat is toch niet vreemd in dit geval. De meeste CC staan standaard ingesteld om betalingen te accepteren uit Europa, misschien nog VS. Net goed dat ze het op voorhand aangaven want veel mensen vergeten dit.