Het Grote incoming topic Deel XI

En toen had ik er twee :see_no_evil: (als alles goed gaat vanzelfsprekend)….

46 likes

Prachtstuk! Ik zit al maanden te twijfelen of ik niet voor de gele moet gaan, maar nu zullen die vermoedelijk allemaal wel verkocht zijn. Waar heb je hem vandaan? :blush:

1 like

Dank! Ik heb de Magma gekocht bij Steltman toen ik 'm daar in de etalage zag liggen bij toeval. De Glacier kwam ik vandaag tegen list tegen op Uhrforum.

De Magma is by far m’n favoriet op het moment. Echt een heerlijk horloge. Ben benieuwd of ze naast elkaar in de collectie passen, het zou zomaar kunnen.

1 like

Magma is inderdaad ook een hele mooie, gaaf dat je er al 2 hebt kunnen scoren. De Glacier lijkt me iets rustiger en frisser qua kleuren, dus ze zijn inderdaad best complementair.

Geniet ervan alleszins! Ze zijn allemaal mooi, die LE’s :smiley:

2 likes

De gele en oranje lagen kortgeleden nog in Antwerpen

1 like

En Frankrijk ligt weet op zijn gat😔. Zal me benieuwen wanneer hij vertrekt daar…

Een beetje groen voor in de collectie :sunglasses:

30 likes

Na deze moet ik echt naar een praatgroep denk ik :sweat_smile:

24 likes

Sterkte. Maar daar zit je al. Dat is dit forum. Wij staan altijd klaar voor je.

9 likes

Drukst bezochte praatgroep van Nederland :grin:

6 likes

Ik weet het niet, is dan alsof ze bij de AA lopen te pochen over welke mooie whiskeys en wijnen ze vandaag hebben gedronken :rofl:

Maar dank voor het luisterende oor. En de tips voor het volgende shotje :clinking_glasses::beers:

4 likes

Mooie strap, waarzo? Edit ik heb de gesp gelezen. Foei inclusief BTW wel aan de prijs.

Bij een verkoper iit vietnam die handmade leather straps maakt

1 like

Wel een gebruikelijke prijs voor custom made, als je bij Breitling kroko koopt ben je 2x zo duur uit. Voordeel van custom made is dat er kleuren en combinaties aangeboden worden die de horlogefabrikanten dan weer niet aandurven.

1 like

Horlogebanden kopen van fabrikanten is pure afzetterij, die weten je stoffen of rubberen bandjes te slijten aan 3-4-500 euro. Soms is de kwaliteit dan ook nog eens niet goed. Voor alligatorleer kun je rustig 6-700 rekenen

Ik heb zelf een alligator van LIC, die was ook 300 euro ofzo. Dus deze uit Amerika is wel normaal voor wat betreft westerse lonen.

Als je ze in Vietnam haalt met Amerikaans alligatorleer ben je de helft daarvan kwijt ±150 incl btw, en als je lokaal leer laat gebruiken, nog eens de helft daarvan…
75-80 incl BTW.

Dat laatste zou ik dan niet gauw doen, omdat ik niet weet hoe het dierenwelzijn daar geregeld is

De mijne komen uit Canada, zo heb ik ook deze daar laten maken:

14 likes

Om maar even in de bandjessfeer te blijven; onderweg vanuit Italië, custom bandje voor m’n Tissot cal. 20 van Torre straps :sunglasses:

9 likes

Help even. Heeft die vaste springbars? En hoe maak je die dan vast? Mooi bandje trouwens :ok_hand:

1 like

Ja vaste bars inderdaad. Er zit een metalen stripje in dat je door de sleufjes prikt en dan dicht buigt. Hier een plaatje van Colareb met hetzelfde systeem:

En ja, Torre maakt mooie bandjes :ok_hand:

2 likes

Allebei onderweg, ik kon niet kiezen.

45 likes