Het Grote incoming topic Deel XI

De NB1050 JDM bracelet was los lastig te vinden.

Past ook op de NB1060:

Dan maar met het uurwerk erbij besteld, wat ook een heel model is:

Bedankt voor de heads up @Fate_Amenable_To_Change

Incoming uit :jp:

26 likes

Ja top op die ss band. Mooie actie. :+1:

1 like

Ziet er goed uit!

Klinkt veelbelovend mannen. :+1:

1 like

:sweat_smile:

5 likes

Kart er nu een DPD bezorger rond met een vintage Daytona in zijn achterbakje? :sweat_smile:

1 like

Kijk dat is de juiste beslissing, deze kwam bij mijn vorige ronde incoming binnen, je moet hem aan je oor houden echt bizargaaf geluid maken die hi-beat uurwerken!

En gezien ik nog niet genoeg Seiko’s heb nog maar een Olympic automatische en quartz gehaald, en ben voor de verandering voor goud gegaan. Deze twee verwacht ik deze week:

9 likes

Hmm, te vroeg gejuicht. Order gecanceld door de verkoper op Buyee… :unamused:

Chrono dan maar? Zie er 6 in Japan en weet dat er 1 in Italië te koop staat maar foto’s/kwaliteit niet echt duidelijk.

1 like

Meerdere keren gekocht en weer verkocht , altijd spijt. Nu blijft hij :100: % die krengen worden mega schaars.

Mega happy :rocket::sparkles:

46 likes

Schitterend!

1 like

Ik vind m ook erg leuk! Wil je m niet verkopen?:smile:

2 likes

Het was een date just :sweat_smile: Gedrukt en gebonden.

21 likes

Supertof!

1 like

Dat wordt weer ruzie thuis, zeker omdat ik ruim een maand geleden nog een mooie GS Spring Drive gekocht heb, maar … deze is inbound! Wat er uit gaat is waarschijnlijk een Seiko SPB143J1 en een Oris Artix GT Chronograph. Of misschien wel m’n Tag Heuer Aquaracer 300 Professional in het blauw. Maar daar wacht ik nog even mee met verkopen totdat deze mooie Mido binnen is,

Oh, en voor dat mensen beginnen te zeuren over een Nautilus homage, Mido was in 1973 de eerste met de “TV” shaped case met de Mido Multi Star. 3 jaar later, in 1976, kwam Patek pas met de “TV” shaped Nautilus. Dus wie kopieerde nou wie hier?!

59 likes

Dat is nou echt wat we noemen een luxe probleem. :sweat_smile:
Proficiat met je nieuwe aanschaf.

1 like

ontvangen en weer retour: in kunstlicht is het niet grijs maar fel metalic zilver of iets :wave:

6 likes

Dat “eerste” is altijd rekbaar bij horloges en het is moeilijk om een harde grens te trekken. Dat evolueert meestal van een voorganger. Want in 1972 had Zenith ook al zo`n kast.

[A Look at the 1972 Movado/Zenith El Primero Tv Case - Worn & Wound]

Wat weer kwam na de 1969 IWC Da Vinci en de Zenith Defy.

En knap van Genta dat hij ondanks de inspiratie van deze voorgangers toch weer met een eigen ontwerp kwam.
Naast je mening over belastingontduiking en wat foute WW2 vergelijkingen is het benoemen van feedback of een andere mening als “zeuren” ook niet echt fijn voor de meelezers. Dus relax een beetje :+1: , de Mido heeft voldoende eigen smoel om leuk van zichzelf te zijn.

6 likes

EDIT: waarvan akte, en weer over tot de orde van de dag…

On topic! Overigens is dit dan wel weer inderdaad een exemplaar dat erg veel gelijkenis treft met deze Mido die ik net heb aangeschaft. Dit modelletje van Mivado/Zenith kende ik nog niet.

1 like

Incomming!

19 likes

Denk dat Zenith minstens al een jaartje eerder was met een TV case…

Edit: zag net dat deze opmerking al eerder werd gemaakt, excuus.