Het Grote incoming topic Deel XI

Gistermiddag deze Vario binnen gekregen.

Zocht al een geruime tijd naar een compacte (35mm) fieldwatch met een witte wijzerplaat.

Ook fijn dat het horloge van saffier glas en een solar uurwerk is voorzien.

18 likes

Met de groeten uit Midwoud. Lekker hoor, toppertje dit.

1 like

Leuke nautilus hommage!

9 likes

En binnen. Geinig ding met heerlijke plaat. Direct op maat gemaakt.

20 likes

Ein-de-lijk :open_hands:t2:

54 likes

Prachtig :heart_eyes: Gefeliciteerd

1 like

Ben benieuwd naar je NA

Eerst even z’n hele post lezen :nerd_face:

1 like

Zou ie dat niet juist al gedaan hebben :sweat_smile:

:clown_face:

Waanzinnig mooi :star_struck: Gefeliciteerd!

1 like

Binnenkort even pilsje happen met @willemC . Neem ik zijn Oris mee naar huis. Zin aan

38 likes

Morgen afgesproken met een mede HF’er om hem van een kleinnood te verlossen en mijn collectie te verrijken…kijk er al naar uit

13 likes

:+1: Eureka!

21 likes

Geweldig horloge! Gefeliciteerd!

1 like

Ik heb al vaker bij Mido gekeken en ook bij de TV.
Erg mooi gemaakt! Waarschijnlijk komt er ooit wel een Mido

1 like

Nee, de Nautilus is dus een Movado / Zenith TV homage, die weer een IWC Da Vinci homage blijkt te zijn die weer … heb ik net geleerd. Maar serieus, hebben niet alle horloges wel een counterpart die lijkt op een ander merk of type uiteindelijk? Ze kijken allemaal naar elkaar. Dat is wat ik bedoel met “zeuren” over of iets lijkt op iets anders. Helaas nemen sommige mensen die opmerking iets te serieus. Dat zijn helaas mensen die mij niet kennen, want iedereen die mij kent doet een ding niet bij mij en dat is mij serieus nemen. :joy:

Gisteren die Mido in handen gehad, die wijzerplaat ziet er iets te plastic uit. Ik weet niet hoe ik dat beter kan uitleggen, maar de wijze waarop het licht speelt met de wijzerplaat doet 'm geen goed. Van vies grijs naar zwart naar mooi blauw maar wel met een smoezelige gloed die ik niet zo lekker vind. Ding is dus weer retour. Ben nu aan het kijken naar een Bell & Ross BR 05 Chronograph (de BR05C-BLU-ST/SST) want die vind ik eigenlijk ook wel mooi.

Maar deze Panerai Luminor Chrono (modelnummer PAM01110) vind ik ook wel erg lekker. Hoger op de horologische ladder, dus hogere prijzen, dus wél even naar een dealer om te kijken naar beide horloges voordat ik overga tot aanschaf.

Maar goed, dit zullen ook wel Movado/Zenith homages zijn. Lima Bravo! Kijk eens in de poppetjes van mijn ogen… zie je dat? Nee? Kom nog eens dichterbij… Zie je het nu? Juist, precies dat is hoe “amount of føcks given” eruit ziet dus, want dat interesseert me dus geen :poop:. :crazy_face: :clown_face:

8 likes

Soms vind ik mezelf behoorlijk van de pot gerukt, maar alleen al het erkennen van dat feit stelt me dan weer gerust dat het ooit nog wel eens goed met me zal komen. Alhoewel ik daar ook niet echt op zit te wachten, want wat is er nou leuker dan handenwrijvend uit te zien naar een horologische nieuwkomer? In dit geval de SPB283J1. Toen ik voorjaar 2023 bij de Seiko Boutique naar binnen wandelde om de nieuwe King Seiko’s te bekijken en even proef te dragen, viel de grootte me in eerste instantie op en dat dan niet meteen positief (slechts 37mm), maar de rest, tjonge jonge, wat een prachtige horloges. Daar vond ik de meeste GS’en niet tegenop kunnen (ja, ik weet het, het uurwerk is wel erg basaal, maar het doet wat het doen moet, en die ruime toleranties, ach, ik draag horloges meestal 1 max 2 dagen en dan rouleer ik, dus in de praktijk merk ik daar niks van).
In mei van dit jaar kwam de eerste van de oorspronkelijke lijn huize Tijdsbeeld binnen (lavendel) en al heel gauw (want het model is echt gewéldig, vind ik dan, de 37mm zijn echt perfect) volgden de kersrode en zilveren wp.
Wat in mijn verzameling nog ontbrak (hoe heb ik kunnen leven zonder…), was een horloge met een zwarte wp en een mooie stalen band. Ik heb “maar” twee zwarte horloges, een Serica 4512 Commando op een Bonclip, nou niet persé de mooiste band, en een Hamilton Intra-Matic op zwarte hagedis (die kwam op een spuuglelijke hard-glanzende BOR-achtige stalen band die totaal niet paste bij het verder ingetogen karakter van deze ultieme dresser).
Dus nu is dan KS #4 in aantocht (zolang ze er nog zijn, want op=op denk ik).

41 likes

Weer een hele leuke. Ze zijn nochtans niet goedkoop om een kleurboek mee aan te leggen.

1 like

Haha dat klopt wel ja. Gelukkig heb ik voor geen van allen de volle mep betaald.

1 like