Het Grote incoming topic Deel XI

Na een zware periode heb ik besloten om mezelf een keer te trakteren op een bijzonder horloge.

Dit is met afstand het duurste horloge dat ik ooit heb aangeschaft maar na een paar video’s en reviews te hebben gekeken was ik verkocht. Het moest deze King Seiko SJE109J1 worden.

Toch nog even zitten twijfelen maar zojuist op de bestelknop gedrukt. Dus officieel incoming!

En sindskort is m’n vader ook behoorlijk in de ban van horloges.

Hij heeft ooit in 2006 een oranje monster gekocht die hij aan mij heeft gegeven vorig jaar, nadat hij een solar diver had gekocht ter vervanging van.

En omdat ik als klein ventje altijd die oranje Seiko om zn pols zag hangen is daaruit ook mijn liefde voor het merk ontstaan.

En omdat hij voor mij altijd heeft klaar gestaan in een lastige periode wilde ik hem ook bedanken.

Hij liet ooit vallen dat hij de SPB483 wel erg mooi vond maar dat geld nooit zou uit geven aan zichzelf. Dan doe ik dat wel voor hem🥳
Dus die komt er ook aan!

SPB483J1_01_groot

99 likes

mooi verhaal Bart! 2 tophorloges. geniet ervan

1 like

Allebei schitterend. :star_struck:
Dit zijn aankopen met een emotie en dat zijn meestal de mooiste.
Geniet ervan samen.

1 like

Doe je goed Bart. Twee toppers en blijvers en tof om te lezen dat je dit voor je vader doet

1 like

Mooi man :facepunch:

1 like

:100:

1 like

Schitterende aanwinsten. Geniet ervan na deze periode. En Tof dat je dit voor je vader doet

1 like

Prachtig!

1 like

Heel erg tof!

1 like

Twee fantastische horloges, die KS kende ik nog niet, mooi dat je dit voor je pa kunt doen :muscle:

1 like

Bedankt allemaal. We moeten nog heel ff geduld hebben tot ze binnen zijn🫣

Ben heel benieuwd naar de maat ook, hoe die gaat vallen. 39,4 x 43,6 en een dikte van maar 9,9mm met lugwidth van 19mm. 39 klinkt vrij fors voor een KS maar in diverse reviews gelezen dat ie kleiner valt.

Afwerking schijnt wel echt op behoorlijk niveau te liggen. En dat mag je ook wel verwachten denk ik. Uurwerk is niet heel bijzonder, maar ook niet slecht.

De band komt zonder micro adjust maar denk dat ik hem vooral ook op leer ga dragen.

Wel nog even opzoek naar een mooie strap en natuurlijk een bijpassende buckle om het af te maken. Misschien contact op nemen met Seiko wat daarin de mogelijkheden zijn wb bestellen.

3 likes

Laat je ze uit Japan komen?

Heb ‘m een keer gepast (met andere dial), echt een schitterend afgewerkt horloge en draagt of oogt zeker niet groot! Ook de band heel mooi en degelijk. Ga je vast veel plezier van hebben - ik kijk vast uit naar het na-topic

Nee ik had ze gezien bij Bouman met een leuke korting. Dat geldde overigens voor beide horloges. Nog een nachtje over geslapen en vanmorgen toch besteld.

Maar leuk dat je dit model al eens omgehad hebt en als positief beschrijft!

En dat NA topic komt er ook zeker tzt.

2 likes

Met zo’n nickname kan dat natuurlijk niet. Gelukkig nu opgelost.
Wat een schitterend horloge!

1 like

Helaas is het nog niet zover, check de datum van mijn berichtje… :blush:
Maar geen zorgen, genoeg goud al in de collectie :wink: :

20 likes

Leuk hoeft niet duur te zijn :slightly_smiling_face:

29 likes

Is zeker onderweg,:crazy_face:

1 like

wat is de tekst boven de uren-indexen, RC of iets?

1 like

Verder staan de letters rondom voor:

Y = yes
N = no
L = low
H = high

Maar het is zo klein dat dit nauwelijks zichtbaar is

3 likes

Gaaf! Pikt deze ook het rc signaal op bij ons “in de buurt”?

1 like