Het Grote incoming topic Deel XII

Ohhhhh. Ik kijk zo vaak naar de titanium. Deze is ook subliem zeg.

Zo dat ging snel :wink: :heart_eyes:

.

70 likes

Gefeleciteerd! Ik heb helemaal geen idee waar ik naar kijk, behalve dan dat het een Daytona is. Schrijf je nog eens een NA-tje?

2 likes

Deze doet me minder dan je andere/ex? Daytonas

1 like

:sunny:

22 likes

Hahaha. Geweldig.

Je kijkt naar een zenith Daytona. 1993. Inverted 6. Die 6 op de onderste subdial staat ‘verkeerd’ om. Is net een 9. Referentie 16520.

Grofweg en kortom:

In 1988 is deze uitgekomen. Een automatische Daytona, met een zwaar gemodificeerd el primero uurwerk, met name aangepast voor duurzaamheid.

De eerste dials hadden het woord cosmograph los staan van de overige tekst kortweg: floating, daarna kwam de 4liner dial. 4 regels tekst ipv 5, daarna kwam deze.

Daarna zijn is oa de dial aangepast naar een normale 6 (nog steeds tritium) en met een nieuwe band. (Met PCL en een nieuwe sluiting).
Het horloge begon dus al ‘luxer’ te worden.

Daarna is ook nog de dial aangepast naar luminova.

Vanaf 2000 was de opvolger er. 116520. De grote glimmert.

Ik zocht een van voor de aanpassing naar de nieuwe band, ik vind dit namelijk een toolwatch en hoeft verre van te shinen.

De meest gewilde zijn de floating en 4 liner, maar daar betaal je een behoorlijke premie voor
 die mijn inziens ook een beetje belachelijk is. Dus vandaar dat ik zocht tussen 1990 en ca 1993. En dat is gelukt, met bonus, want de tritium op deze dial
is al mooi verkleurd :heart_eyes::muscle:

21 likes

Dat mag je minder doen. De 6239 heb ik een vervanger voor.
En de witgouden oysterflex is top. Maar ook weer heel anders.

:ok_hand:

1 like

Mooi horloge
Is dit dan ook duurder dan een moderne of ligt zoiets gelijk?
Ik vind dit mooier dan die nog ouderen daytonas wat je heb/had

1 like

Je hebt direct gehandeld. Lekker bezig :muscle:t3:

Wat een klatser, gefeliciteerd

1 like

Staat goed :+1: gefeliciteerd !

1 like

Poah, heel vet!

1 like

Bof jij even! Deze zijn goedkoper dan die oudjes en die hele nieuwe, die zijn ook grijs wel absurd duur :joy:. Heb je bijna edelmetaal voor.

De goedkoopste zijn de 116520 ref. Maar daar is dan ook een reden voor :sweat_smile:

Ik merk wel dat deze ref 16520 lichtjes aan het stijgen is. Denk toch dat meer mensen deze op waarde beginnen te schatten.

2 likes

Is het nou niet handiger om 'm gewoon te houden, Thijs? :thinking::grin:En goedkoper en minder gedoe? Nou ja, gefeliciteerd weer, in ieder geval!:beers:

Mooi man geniet ervan

1 like

Lekker hoor :yum:

1 like

Thanks. Ik heb uiteraard al van een zenith daytona gehoord, maar heb nooit in detail bestudeerd welke kast, band en wijzerplaat daarbij hoort. Ik heb nog wel enkele vragen, maar die staan vast op google, en ik moet maar niet lui willen zijn :slightly_smiling_face:. Geniet ervan!

3 likes

Ja maar dan heb ik niet de lol van een nieuw horloge op z’n tijd. En nu ik weet dat een (moderne) sub toch iets te groot en te shiny is voor me kwam deze weer in de picture. Maat is perfect!

Edit: misschien ook weer eens een Squale :sweat_smile:

3 likes

Thanks. Vragen mag je ook stellen!

2 likes