Mooi, heel mooi zelfs, maar zat jij niet op een of andere nette wannabe dressy chrono te azen?
Klopt. Misschien komt dat ook nog wel. Maar ik denk dat deze KS best kans maakt om een poosje de dressy optie met toch voldoende ‘visual interest’ te zijn.
De dressy chrono’s (en GMT’s) die ik op het oog had hadden uiteindelijk allemaal wel iets waardoor ik niet klaar was om de trekker over te halen.
Dus eerst maar eens dit horloge proberen, dat voor mij min of meer de ideale Seiko lijkt te zijn. ![]()
En chrono’s heb je sowieso wel genoeg, vind ik.
Misschien moet je jouw Ebel tegen de mijne ruilen ![]()
Lekker hoor! Proficiat!
![]()
Voor een chrono lag je budget iets te laag.
Die KS lijkt me wel een hele leuke, KS trekt mij ook wel. Eind 2025 ook bijna een KS gescoord.
Gefeliciteerd, dat is een fijne!
Mooi! Zo simpel en toch zo veel te zien. Gefeliciteerd!
Mwoah. Voor 4-5k is op zich een hoop moois te vinden, maar misschien klopt het wel dat de (voor mij, nu) echt overtuigende horloges met complicaties net iets hoger zitten. Deze bijvoorbeeld:
Net een tikje te duur, zeker als je de te verwachten onderhoudsbeurt van ~€ 1300 meerekent.
Budget overhouden is ook wel een keer lekker. ![]()
Thanks, ik hou wel van de combinatie sportief en chique. Begin nu zelfs te neigen naar de grijs/taup (2e band) combi ![]()
Ah, fantastisch…mooi dat 'ie hem uiteindelijk verkocht heeft hier, en jij alvast proficiat met een heel, heel mooi horloge.
welnee, maar wel voor iemand die nèt niet met de meute mee wil zwemmen…
waar vandaan, als ik zo vrij mag zijn? Vooral die 1e, 2e en 3e zijn errug interessant.
Het is geen duiker, he! ![]()
No problem. Thaise horlogebanden maker. Doet op verzoek ook andere maten, ander stiksel of bijvoorbeeld andere lengtes van de twee delen voor bijvoorbeeld een Omega vouwsluiting
Ik dacht dat die in Vietnam zat?
Je hebt helemaal gelijk, Vietnam it is.
Het nieuwe jaar levert meteen een 2e NA op!
Na verkoop van de Seiko SNKL41 mis ik eigenlijk een wat soberder horloge voor naar kantoor of andere gelegenheden. De Tsuyosa is toch wat meer aanwezig.
Het is wederom een Citizen geworden. De NB1050-59E. De zwarte dus. Lang getwijfeld of het misschien toch de zilver/wit of de grijze moest worden. Maar de zwarte trekt me op de foto’s toch meer. Kan er altijd nog meer kleuren bij kopen toch als het gaat jeuken
Nu een paar weekjes wachten tot hij vanuit Japan aankomt.
Wil hem misschien ook op leer gaan dragen. Iemand tips voor een mooie passende zwarte band?
Die heb ik gisteren binnen gekregen
Vorige maand in Japan gekocht. Gebruikt, voor een prijs waar ik 'm niet voor kon laten liggen. Gisteren dus mogen uitpakken, en het ding blijkt echt spik en span. Eenmaal in de hand zie je waarom het een geprezen model is, erg mooi afgewerkt horloge.
Ik had sowieso voorkeur voor de zwarte, maar een kleine verrassing is dat de plaat een hele lichte sunburst heeft die soms tevoorschijn komt. Verder ben ook ik erg benieuwd naar andere bandjes; had er wel iets op geprobeerd, maar dat waren racing style bandjes en die vond ik niet geweldig. Maar bruin stond 'm prima! Ik zou zeggen, wacht niet te lang met verzenden want hij is echt nice ![]()
Mooi exemplaar
en ook de band erbij.