Het Grote incoming topic Deel XII

O.k…

Nee, niet echt.

Dat, dus. Je hoeft niet steeds een nieuw horloge te kopen en misschien is het goed om je lekker even ergens anders mee bezig te gaan houden: gitaar spelen, Spaans leren of flink gaan sporten; ik noem maar even wat dingen die mij vaak helpen. :person_shrugging:

2 likes

Ben eigenlijk wel benieuwd naar je collectie. Misschien heb je al het moois al. Of misschien moet je flink over de top en een onverantwoordelijke uitgave doen….:woman_shrugging:

3 likes

Correct. De collectie binnen een collectie is wellicht een goede om eens over na te denken. Wellicht dat de overlap belemmerend werkt.

I know. Bedankt voor het benadrukken :wink:

Ja, de wielen zijn in beweging.

2 likes

Een Speedmaster 3861 Saffier, de blauwe VPC, een Nomos Club Sport Worldtimer Magma, een Rolex OP 39, een CWC g10, een Meistersinger Neo en een Seiko SSB479P1.

Dat is wel een hele fijne suggestie :wink: Het enige wat ik nu alleen zou kunnen bedenken is een Breguet Classique.

3 likes

Doe ik ook vaak. Moeilijke kwestie. Ik ben van nature een verzamelaar. Gelukkig, of net ongelukkig laat ik me op dat gebied eerder gaan op gebied van vulpennen. Die markt leent er zich net toe. Maar als je een sub collectie ambieert, dan kan ik alleen maar de piste van speedmasters aanbevelen. Die heeft de meest actieve community, en er is erg veel kennis hier op het forum, en in lectuur te vinden.

Doet er me net aan denken: enkele jaren geleden was er maar een oplossing voor jouw probleem: koop een rolex.:grin:

3 likes

Mooie collectie!

Het helpt mij wel afscheid te nemen van horloges die niet echt bij de collectie passen. Al heb ik er nog steeds een aantal die eigenlijk wegmoeten, dus vind ik ook lastig.
Als er een bepaalde logica, evenwicht in de collectie zit wordt het vaak ook duidelijker wat er nog goed bijpast. En groeit het enthousiasme om die te kopen ook.

Je houdt niet van duikers?

1 like

Ik herken dat wel, heb ik ook een periode gehad. Ga je gewoon wat uitgebreider oriënteren als je iets leuks op het oog hebt en eventueel waar mogelijk eerst passen.

Als ik het niet op voorhand een grote toevoeging vind of al met zekerheid kan bedenken dat ik na één week alweer iets anders om de pols wil, dan is het niet interessant genoeg. Maak jezelf niet gek met je aankoopdrang.

3 likes

Je bent klaar om de boel in te dikken.

1 like

Thanks!

Ik heb er al behoorlijk wat uitgegooid, meest recent een Farer Moonphase en een Longines Legend Diver. De Meistersinger, de CWC en de Seiko zijn eigenlijk geen onderdeel van de kerncollectie maar liggen ook niet in de weg.

De Nomos, de Speedy en de Rolex zijn eigenlijk de sterkhouders. De Rolex zou mogen vertrekken maar had hier weinig fans en ligt nu bij Tempus. De VPC is wel een vrij recente aankoop en die bevalt erg goed.

Ik heb een Longines LLD gehad, een Omega Seamaster 2541.80 en twee Squales gehad. Ze blijven alleen niet plakken. Het past ook vaak niet helemaal bij mijn kledingstijl.

Meer passen is idd een goede. Ik vind het alleen lastig om rustig bij S&C, Gassan of een andere juwelier te gaan zitten, koffie te drinken en dan niks te kopen.

Wellicht. Ik weet alleen niet zo goed welke kant op en wat er dan zou moeten gaan. Wellicht dan toch de VPC en de Rolex en dan een grote aankoop naast de Nomos en de Speedy.

2 likes

Dat is hun werk, vinden ze niet het einde van de wereld, liever verkopen ze wel natuurlijk

3 likes

Ik zou me de vraag stellen: “ik heb nu zeven horloges. Waarom wil ik er eigenlijk acht (of meer)?” Van een verzameling van zeven horloges kun je toch prima genieten? Ik snap het wel hoor. Heb ook acht horloges en denk soms na over een nieuwe kopen. Maar tot nu toe houd ik me al een jaar in, en ongelukkiger ben ik er zeker niet van geworden, het horlogeplezier is precies hetzelfde gebleven.

1 like

Ik vind de VPC, Nomos en Speedmaster een prachtig drietal! Misschien nog een mooi net horloge erbij…zoals de Breguet die je noemde.

3 likes

(Wit)gouden tip :wink:

@Pjotr is (voorlopig) klaar

17 likes

Urgh, breguet. :nauseated_face:

1 like

IMG_9564

4 likes

wat een scheef ding: die kleine seconde die ergens neergekwakt lijkt en de plaquette(?) waar Breguet op staat lijkt door de dikte van de Romeinse cijfers van de 11 en 12 tov de 1 ook scheef. (los van de Romeinse cijfers wat ik ook lelijk vind…)

2 likes

Smaken verschillen Rik. Kan deze overigens best laten zien, kan deze Breguet toch niet betalen :wink:

2 likes

Ik herken dit wel. Heb soms ook lange periodes van besluiteloosheid en weet dan niet goed wat ik wil. Ik blijf in zon periode dan dubben of ik een horloge wel of niet neem, wik en weeg alles af.

En meestal doe ik het dan wel.

Ohja en qua doorlooptijd moet je denken aan enkele minuten.

On that note

Deze incoming. Ik wil die Gshock filmpjes periode kijken achter me laten

14 likes

Eindelijk een belletje gehad! :partying_face::partying_face: @ap_12 @APMV

99 likes

Wow :star_struck:. Lekker en gefeliciteerd. Je hebt al ruimte gemaakt toch?

1 like