Die ziel kan ik niet zo goed plaatsen, maar karakter heeft ie zeker. Past mooi naast de SBGW303. Deze SBGW289 Sakura Kakushi limited is in een run van 1200 gemaakt in 2022.
Dat is het ook. Met een Kirazuri-achtig patroon in de wijzerplaat. Deze verenigt dus mijn favoriete reliëf van Grand Seiko wat ik al op de SBGA465 had, en m’n favoriete kleur die ik op de SBGA413 Shunbun had.
In 2023 schreef Fratello Watches dit over de SBGW303:
Now, we have an addition to the lineup in the form of the Grand Seiko SBGW303, and it answers a desire from Thomas in last year’s article for a bracelet. I suppose we shall see this bracelet in the future on non-limited pieces, but it gets its European debut on this model.
Het is exact dezelfde 18mm 5-link bracelet die dus in 2022 ook al bestond. Alles is hetzelfde als de SBGW303.
Dat wordt smullen met die combo. Op het eind van de rit is er dan een Winter/Snowflake, een Herfst/Mt Iwate en een Voorjaar/Sakura Kakushi in de verzameling.
Ik vraag me af wat de zomer zou kunnen symboliseren. Liever niet de zomer 62GS uit de four seasons serie, maar een ander horloge.
Dude. De Omiwatari is een richel van gebroken ijs die midden in de winter de gang der goden symboliseert… Die krijg ik met de beste wil van de wereld niet naar “de zomer” om gebogen.
Yup, maar ook 40x13mm groot. Ik zou de kastvorm nog wel eens kunnen verkopen, maar niet in die maat, en zeker niet in staal. De SBGH343 is helaas ook op het voorjaar gericht, dat zou misschien wat zijn, ook al is hij hoog.