Geïnspireerd door de poll van @JohnWick en vanwege mijn eigen frustratie rondom dit onderwerp hier een nieuw topic. Post de foto’s van horloges dit tof zijn maar een band hebben met polished center links wat dan toch weer afdoet aan de overall esthetiek in jou ogen. Hier mijn inzendingen:
Ik kan hier alle horloges wel plaatsen. Ik vind PCL’s gewoon altijd lelijk. Bij goedkope banden zelf brushen en bij duurdere laten doen denk ik.
Dit is de enige waarbij ik zoiets heb van mwoah, past wel.
Op jubilee banden vind ik het juist top staan.
Of vallen die niet in die categorie?
Ik vind het zelf vooral lelijk op een horloge die als toolwatch wordt verkocht! Omdat ze meer krassen
Bij de Milgauss snap ik al helemaal niet dat mensen iets hebben tegen PCL’s. Dat ding is een soort glimmende zwerfkei en dan zijn de pcl’s ineens te veel? Een volledig matte band zou er naar mijn mening heel raar bij staan.
Ik had zelf 3 link oyster banden in mijn hoofd toen ik het topic begon. Op een jubilee staat t prima!
Ik had mijn Chronomaster sport ook mooier gevonden zonder PCL. Vind het niks toevoegen en zelfs wat storen. Zonder had het ook nog eens nog minder een horloge geweest wat wel heel duidelijk leentje buur had gedaan bij Rolex.
Helemaal eens. Als je niet wil shinen moet je sowieso geen milgaus kopen, lijkt me
Ik heb overigens hetzelfde gevoel met een Aqua terra… Dat is is ook zo’n (gaaf!) Ekster-juweel, maar dan zijn de PCL’s ineens te glimmend
Gek genoeg denk ik dat pcl wel past.
Maar het krast verschrikkelijk.
Maar aangezien het glas altijd halfvol is bij me: de swirls etc nemen veel van het ekster glimmer gehalte weg.
Dit is wel enige en laatste PCL ooit.
Ik vind het op de Daytona ook beter passen. Maar dat komt doordat de lugs polished zijn. De Zenith heeft boven op de lugs een brush. Waarmee het horloge sowieso al een iets meer tool uitstraling heeft.
De PCL leiden daar onnodig van af in mijn ogen.
Jaaaa op de gmt is dit n
Ook brushed staat.
Ik dacht dat je er bvb de band van de vorige sub zou op kunnen fixen
Sky: ja, PCL boven jubilee.
Heb ook zo’n band liggen voor mijn Longines Grand Vitesse. Beetje passé
Ik ook maar niet op Oyster of President.
Beetje Major League hier maar in de Minor League kunnen ze er ook wat van. Maar zoals gezegd kan je dan zelf even de Scotch ‘n Brite pakken.
In mij ogen raad ik niemand aan.
Check. Oh, en Jubilee is ook lelijk.
Daar zou ik de voorkant van de lug dus ook brushed willen hebben.
Ik zie het nog steeds niet. Het is evident een Zenith, en geen Daytona. Één solide stuk bewijs daarvoor is dat ik hem mooi vind.
Maar inderdaad… Ook gewoon even naar de polijster toe.
En de Zenith heeft tricolore subdials, geen crownguard, en tot slot geen geschroefde pushers. Hulde.
Ik ben gek op PCL’s.
Niet van dat saaie!
Hier ook geen fan van polished op een bracelet, tenzij het zoals bij deze is :
2 smalle lijntjes staan wel mooi.
Ik ook, op Oysters tenminste, zou ze op een gouden Submariner nog weg laten poetsen.
Gewoon doorpakken @Johnwick, niet van dat wijvengedoe.
Brushed ziet er niet uit imo. Dat gezegd hebbende, de gmt master was een jetset horloge. Dus hij mag best lekker glimmen!