Het grote kleine polsen topic!

1 like

Ik vind het serieus wel kunnen hoor. :grimacing: Op foto’s lijken de horloges ook altijd groter dan dat ze zijn ofc

1 like

Mmmm heb er een te leen gehad voor een dagje maar de grote is niet comfortabel.

Bandje op zn aller laatste gaatje etc. Het is geen gezicht.

Brengen ze deze of die schitterende top gun nou uit in 39/38mm dan had ik er gelijk een een gekocht.

Mooier dan een speedy naar mijn mening.

1 like

Wat een wilde Day-Date.

Jullie moeten gewoon elke ochtend een eetlepel zout naar binnen werken en die onderarmen eens gaan gebruiken.

Stelletje nerds. :full_moon_with_face:

9 likes

Dan is natuurlijk de vraag: wat is dun?
Hier circa 16,5 cm polsje… over het algemeen max lug to lug van 48, diameter niet echt een voorkeur.

Bulova moonwatch en seiko turtle vond ik uiteindelijk te groot ogen op de pols.
MM200 past met 50mm lug to lug prima… en is met 44 mm optisch kleiner. :man_shrugging:t2:
Specs zeggen niet alles…

49mm op een 16.5cm pols.

1 like

:face_with_raised_eyebrow: :thinking:

Jij vind een mm200 kleiner dan een turtle? In mijn beleving is dat echt totaal omgekeerd. Deze vond ik te groot

Maar dit is een mooi formaat

Stiekem ben ik jaloers op je rollie hahahah

1 like

Zeer herkenbaar! Diverse (42 en) 45mm horloges gehad, maar het kan gewoon niet :cry:. Maar ze zijn vaak wel mooi. Beperk mij nu tot Max 40mm. En vergeet lug tot lug ook niet :roll_eyes:. Gaat vooral ook om de vorm van de pols. Als de bovenkant vrij plat en dus breed is kan er al weer meer. En het is een kwestie van smaak :rofl:
Mvg. Bertjan

1 like

16,8 cm polsmaat. De Glycine is 36mm breed en heeft een lug tot lug van ongeveer 47mm:

8 likes

Net geen 17 cm met een Oceanus.

1 like

Yep, ik vind de mm200 kleiner ogen qua dial en kastvorm.
Bij de turtle speelde ook dat de kastvorm me toch minder aansprak.

38mm Maen Hudson op een ~16cm pols.

Advies aan de mede-kleine pols-bezitters; blijf onder de 48mm l2l en 40~42mm diameter.
In mijn ogen is alsnog (veel) groter gaan net zoiets als een Amerikaanse pickup-truck in een Hollandse smalle binnenstad. Beetje proleterig IMO.
Maar goed, daar is een markt voor. Ik blijf er ver weg van. Geen oversized/bi-color/bling voor deze jongen. :nerd_face:
Eksters moeten vliegen, geen horloges dragen.

3 likes

N.a.v. dit onderwerp ook maar eens gemeten: 18 cm.
Als ik las over 17 cm pols en een foto zag “pols met horloge”, dacht ik altijd: dan heb ik vast 15 cm polsjes :frowning:

Valt dus weer mee :slight_smile:

1 like

Klopt, en ook vreemd want het goede nieuws is dat de trend juist naar kleiner aan het gaan is. Ik heb ook smalle polsen en er zijn steeds meer horloges die me passen. Maar ook vintage is erg interessant. Het hangt erg van je smaak af en van het soort horloge, een duiker mag groter vallen, maar dress watch vind ik zelf niet mooi als het groter dan 40mm is. Medebepalend voor hoe iets toont is de grootte van de wijzerplaat in combinatie met de dikte van de bezel eromheen. Een smalle bezel maakt dat een horloge groter toont op de pols. Los van de maten natuurlijk.

Weet dat ik smalle polsen heb, dus ook maar eens gemeten: 15 cm. Zowel mijn eerdere ochs und junior data (39mm waarbij de lugs niet uitsteken) als de Sinn 556 (38,5 mm) doen het prima .

3 likes

Ovale polsen van 21,5cm omtrek.

2 likes

Ehm…wat doe je precies in dit topic?:thinking:

met je
afbeelding

:sweat_smile:

4 likes

Uhm, hij heet niet voor niets ‘Tegendraads’ denk ik dan maar :eyes:

4 likes

@RBK Ja vintage vind ik ook leuk, maar soms is nieuw ook gewoon tof!

2 likes