Na het dag in dag uit kijken naar fantastische horloges, word ik met de dag ook verdrietiger om de maten van de nieuwere horloges te zien.
De Seamasters beginnen groter en groter te worden en veel andere merken maken prachtige horloges die erg groot zijn. Kijk bijvoorbeeld naar de “nieuwe” Bulova moonwatch… 45mm! Naar mijn mening eeuwig zonde terwijl het origineel (of de inspiratie) kleiner is.
Wat zijn jullie ideeën hierover en ervaringen hiermee?
Hoe moeten mensen zoals ik, met dunnere polsen, hiermee omgaan aangezien polsen niet dikker kunnen worden.
Veel valt of staat ook bij de lug to lug afmetingen. Ik heb zelf ook smalle polsen (16,5), maar kan ook prima 42mm horloges dragen. Zolang de lug to lug maar beperkt (<48mm) is.
Ja jongens, die Seiko van de eerste foto is 42mm en wel echt mijn max (zou mijn pols omtrek niet weten). Natuurlijk (geldt voor iedereen uiteraard) lijkt op een foto een horloge ook grote door het gebrek aan diepte…
Maar om ook even serieus te doen; Ik heb horloges van 39-45 mm, waarbij degene van 45 mm soms kleiner ‘valt’ dan kleinere horloges. Constructie van de kast en de rug-to-lug afstand zegt veel meer dan enkel een diameter van een horloge.
Want waar hebben we het nou eigenlijk over? Soms lees je hier 42 mm is te groot, 40 is ideaal. Dan gaat het over 2 mm. Drie keer niks. Daarom gaat er ook niets boven gewoon passen Bij de dealer en dan kopen op internet.
Ik vind dat de band iets moet bollen na de lugs.
Indien de band na de lugs meteen recht naar beneden dus soort van haaks op het horloge staat is ie in mijn ogen te groot voor je pols. Hij moet voor mij dus zo vallen:
Gewoon lekker te grote horloges dragen als je ze mooi vindt. Zolang je daarnaast maar een daily hebt die je wel goed past, dan maakt een te groot horloge niet uit.