Het grote micro-adjust topic

Beste horlogevrienden,

Ik wil heel graag een leuk duikhorloge toevoegen aan mijn bescheiden maar mooie collectie. Maar ik heb nauwelijks ervaring met stalen bracelets (en die wil ik er wel op hebben). De stand van de techniek en commercie is dat een mooie stalen bracelet vraagt om een ‘on the fly’ micro-adjust in de clasp. Maar daarmee zouden voor mij veel leuke modellen afvallen. Dus wat vinden jullie?

Micro-adjust in de clasp:

• Veel comfortabeler, doen!
  • Wat een gedoe, echt niet nodig
0 stemmers
1 like

Ik verwacht een 100% score :sweat_smile:

No brainer

2 likes

Ik gebruik dit toch meermaals per dag op m’n Breitling en Doxa.

Smorgens zijn mijn polsen iets smaller tov de middag met zomers weer. Met 1 druk past deze weer perfect.

2 likes

Om de resultaten te skewen heb ik maar even voor nee gestemd

2 likes

Hahahaha vlegel!

Ja valt er zoveel af? En soms zijn er ook alternatieven he. Zoals de 'easy-link van Steel Reef voor bijv. de BB58, in combinatie met een halve-link van UncleSeiko.

1 like

Altijd on the fly micro adjust op een stalen band :pray:

4 likes

Deze (BB54) is samen met die van Breitling mij heel goed bevallen :ok_hand:

1 like

Natuurlijk vóór gestemd, omdat ik geen enkel argument tégen kan bedenken. In de praktijk gebruik ik de micro-adjust op mijn Speed- en Seamaster vrijwel nooit, dus een dealbreaker? Nee.

Bij equal score wint de easy ajust, maar om het te zeggen in de woorden van Garry Kasparov: Nothing is ever equal!

1 like

Interessante oplossingen voor de bb58, fijn om te weten dat dat kan. Bevalt het goed in de praktijk?

Ik heb nog nooit iets met micro adjust gehad, en mij interesseert het niet. Ik heb liever een kleine clasp dan een verstelbare als ik eerlijk ben.

Ik heb mijn micro adjust 1 keer gebruikt, omdat iemand hem op een GTG getest had. Als het erop zit: bonus. Zo niet: geen dealbreker, maar leer snel om je bandjes zelf op maat te maken.

Doen!

3 standen op de sluiting van de Planet Ocean :ok_hand:t2:

Glidelock op de sluiting van de Sea-Dweller :ok_hand:t2:

Easylink op de sluiting van de Explorer :ok_hand:t2: