Toen ik een jaartje terug een speedmaster kocht heb ik bewust voor een vintage gekozen. werd toen deze 1978 maar heb de laatste het gevoel dat iedereen een speedmaster heeft. ik voel me niet meer zo speciaal als vroeger. zal dit erger worden in de toekomst of zal de hype weer afnemen. verkopen of in de kluis. hebben meer mensen last van dit gevoel. gr rene
Staat op het garantiepasje ook zo’n open doosje met 3? (links naast “Omega”, op het pasje rechtsonder dus) Dan zou het dat denk ik moeten betekenen.
Heb ook eens gelezen dat het te maken heeft met het type doos waarin het klokje wordt geleverd, maar ik denk dat het de garantieperiode betreft.
Mooie Speedy trouwens
Verkopen, kom maar op met dat PB
Dat komt misschien omdat de Speedmaster hier op het forum flink vertegenwoordigd is. Dus bij de echte liefhebbers.
Het blijft een bijzonder horloge en ik kom de Submariner veel vaker tegen dan de Speedmaster.
wat betreft de sub helemaal met je eens. maar daar is het van bekend dat iedere boeren pummel met centen koopt een sub. die heb ik dan ook vanaf dag 1 al afgeschreven. maar de speedmaster had ik dat nooit bij. je ziet ze bijvoorbeeld ook steeds vaker in de replica branche. en daar kan ik mijzelf behoorlijk aan storen.
Kan ik me voorstellen.
Persoonlijk heb ik die beleving niet zo. Het maakt mij dus niet uit welke boerenpummel wat draagt.
Ik heb de Submariner in bestelling staan en een Speedmaster komt weer terug in mijn collectie. Ik ga gewoon voor iconen met een verhaal die eigenlijk in iedere verzameling zouden moeten zitten en wie of wat ze dagen dat boeit mij niet zo.
Replica’s blijf je houden. Nu staat de nieuwste Omega Seamaster op Marktplaats voor rond de 150 Euro.
Ik stoor me wel aan het feit dat deze advertenties zomaar kunnen worden geplaatst.
Submariner en Speedmaster zijn no-brainers als je zonder verstand van zaken een horloge zoekt. Voor kenners zijn ze echter ook een no-brainer.
Hmm…ik weet het niet. Ik draag zelf al een jaar of 9 een Speedmaster en zie ze verder niet vaak.
Wat ik heb met auto’s bijvoorbeeld is dat ik op het moment dat ik auto ‘x’ rijdt, ik opeens oval dezelfde auto’s zie…niet dat er meer zijn, maar je gaat er op letten en wellicht op een ander manier naar kijken. Dat is denk ik met de Speedmaster ook zo.
Volgens mij worden van Omega overigens veel meer Seamasters (in wat voor vorm dan ook) verkocht dan Speedmasters. Speedmaster blijft denk ik toch een underdog. Daarbij, je draagt een horloge toch omdat jij het mooi vindt, niet om wat de rest van de wereld ervan denkt?
Kan nu niet meer kijken. Heb hem net terug gebracht naar de bank.
Hij zou vandaag verkocht worden maar de persoon had de financieen niet geregeld van tevoren…
Heb alleen deze foto’s op mijn telefoon staan en daar zie je niets op van dat tekentje.
foutje…
mijn baby’s
Fraaie Seamasters!
Zolang die er nog is maar genieten.
mijn schatje!!!
Ps. Zoek nog een doosje(lieve platte of houten) en metalen band voor deze Tonneau, weet misschien iemand de typenummer of referentie van zo’n bandje? Dank!
Ohhh ik wordt van dit draadje zo hebberig
Nou vooruit vandaag mijn oudje uit mijn geboortejaar:
[URL=http://s356.photobucket.com/user/MotoSkooly/media/Omegadetailfoto1_zpss6znufnv.jpg.html][/URL]
Ik heb ooit een 6 op een omega doos gezien, weet je misschien wat zal dat betekenen?
Ik leer iedere dag weer iets nieuws
Eerlijk gezegd geen idee, maar ongetwijfeld iemand hier die je daarmee kan helpen