Het grote "Omega Only" topic

23 likes

Nog steeds erg in mijn nopjes met deze:

20 likes

Seamaster weer😀

17 likes

15 likes

Als bij jou de stroom uit valt is er qua licht in ieder geval niks aan dfe hand…

1 like

Hier ook een met de mooie lume.

Pieter.

20 likes

Blauw blauw

20 likes

Nou ,gewoon nog één, gewoon omdat ik hem zo mooi vind.

Pieter.

18 likes

Zo die is mooi ! :wink:

1 like

Deze vandaag weer.
De Dark Side vindt het ook prima in de zon.

36 likes

Ik wil mij graag gaan verdiepen in de Seamaster lijn, en dan eigenlijk alleen de divers. De geschiedenis en vintage tot nieuw. Weten jullie of er een soortgelijk boek bestaat net zoals de Moonwatch only?? Of is er bij iemand een interessante website bekend met deze informatie. Heb zelf al wat gezocht, maar kon nog niet echt iets vinden.

2 likes

Voor de liefhebber wat leuk leesvoer:

https://www.fratellowatches.com/omega-seamaster-ploprof-truth/

2 likes

10 likes

Deze is al weer een paar weken favoriet. Af en toe afgelost door de Speedmaster. Sporadisch door wat anders. De Explorer ligt al een tijdje in de kast. Die komt wel weer aan de beurt, maar ik zit duidelijk in mijn Omega fase. Deze is qua maat en comfort echt een genot.

17 likes

Ook hier mijn nwe aanwinst even spammen;

Blij mee! Behalve het bandje, maar die wordt op korte termijn vervangen

14 likes

Prachtig​:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Prachtige Speedy!

1 like

Mijn nieuwste (eerste echte) aanwinst: de 3520 Reduced uit 1998!

Ik heb gelijk een paar vragen die ik hier hopelijk wel mag stellen:

  1. Ergens heb ik gelezen dat Omega voor nop oudere modellen certificeert. Weten jullie hier meer over?
  2. Ik lees veel over tools voor de pushpins. Welke valt nou echt aan te raden om m’n strap te verwisselen?

10 likes

Gefeliciteerd met je Speedy! :sunglasses:
Over het certificeren van oudere modellen heb ik nog nooit iets over gelezen. Maar Omega en iets voor nop…
Voor het verwisselen van je straps is de Bergeon 6767-SF dé tool. Iets duurder maar veel beter.

1 like

Je kunt bij Omega een Extract of Archives bestellen, hierop staat wanneer het horloge gemaakt is en waar het geleverd is. Ze vragen hier echter wel 120 CHF voor, een belachelijke prijs naar mijn mening.

2 likes