Het grote "Omega Only" topic

Mijn connie

10 likes

Welk type nummer is deze ?

Mooie Aqua Terra :ok_hand:t2:

324.30.38.50.01.001

Hier de wrist shot die ik online tegenkwam.

8 likes

Schitterend

1 like

38 mm zo las ik op het interweb

Oogt hier inderdaad een stuk groter dan 38mm. Benieuwd wat het formaat van de pols hier is

Jup , voor alle heren die gezegend zijn met een "kinder pols"
Voor een goede 3K op staal , dat is tenminste waar voor je geld , i.p.v een speedy dinsdag zonder bracelet voor 7K :smirk:

De Aqua Terra 38,5 is ook zal z’on beauty.

2 likes

Hahahaha ja precies. Waanzinnig veel knaken voor een horloge zonder stalen band.
Net zoals de Omega Ultraman. Ook al zonder stalen band. En zonder saffier natuurlijk.
Bij Omega lachen ze zich gek.

1 like

Welke aqua terra?

Crosspost

2 likes

Gaaf boek met veel informatie

Niet echt goedkoop. Maar voor de liefhebber misschien interessant!

5 likes

Net een recent gekochte micro adjust slide lock sluiting gemonteerd op de SMP 300 band. Moest schakeltje uit, de slide lock is beduidend groter zoals op de foto’s te zien is. Comfortabel zeg! Nogal iets wisselende polsdikte op een dag, klikje erbij of eraf, aanrader!

15 likes

Echt een gemis ja. Laatst een mini schakel op zon band gezet omdat het te strak zat en drie dagen later was de band weer te ruim. One size does not fit all

1 like

Hoe doen jullie dat met opgelopen krasjes etc…
Ik heb nu net een klein weekje m’n moonwatch om en
de eerste kleine krasjes heb ik al… én op het glas én
op de lock van de band… :persevere:
Ik weet, je moet het gebruiken en de eerste krasjes blijven
het ergst… maar doen jullie nog speciale dingen om
gebruikerssporen te vermijden/verminderen?

Moonwatch hesalite vermoed ik? Even polywatch bestellen, zeer goed en (niet duur) product! :hugs:

Op de band is natuurlijk iets anders, zo laten en accepteren of van tijde eens polijsten maar ik opteer voor het eerste.

:grinning:

1 like

Ja, de hesalite, erg zacht. Ik had al gelezen over evt polijsten. Ik moet zeggen dat ik met krasjes op het glas nog minder moeite heb dan met op de band denk ik. Als je de sluiting polijst dan gaat het zeker nog meer glimmen en wordt het anders dan de rest van de band, of niet?

Ik zal de polywatch bestellen.

Voor mij werkt de micro adjust niet lekker. De sluiting is gewoon te groot waardoor ik met een banaan onderaan mijn pols zit. Staat niet mooi op 17 cm polsen. Ik merk ook dat hij sosm losser zit dan andere keren zeker in de winter waneer het koud is. Hoort ook een beetje bij de charme van dit horloge. Als er maar een pinkje tussen kan bij koud weer zit hij gewoon perfect. Omdat de sluiting zonder adjustment nu kleiner is stond de Seamaster me nu perfect. Ook had hij in 2017 opgelegde indices en geen golfjes. Het leek wel of ze geluisterd hadden naar alles wat ik niet mooi vond en dit hadden verbeterd. Ik had ook ineens de fondsen. Het leek wel of deze gewoon voorbestemd was voor me.

12 likes

Ja dan krijg je rap een gladdere sluiting, terwijl die eigenlijk licht geborsteld is. Ik doe 1x maandelijks een polywatch momentje. Ik draag hem wel niet dagelijks demijne daar ik beroepsmatig geen horloge kan dragen of ik iets anders rond de pols heb. Succes!

1 like

Ik heb hem er net een paar uurtjes opzitten en alweer af, net gedoucht en baardje getrimd, dan draag ik nooit een horloge. Moet het nog uittesten in de langere termijn. Houdt de standaard sluiting ook gewoon, als het niet bevalt zit ie er zo weer op en gaat de slide lock in de verkoop toch? Ik vind mijn polsen zelf smal maar met meten kom ik toch op 19 cm. Verbaas me daar echt over, stom hè? Vreemd zoals je je eigen lichaam soms zelf ziet.