Het grote "Omega Only" topic

Mijn horloge collectie heb ik in aantal flink teruggebracht. Een blijver is in ieder geval mijn Speedmaster Broad Arrow. Naast deze wil ik nog een tweede Omega aan gaan schaffen. Het zijn twee verschillende waar ik tussen twijfel, maar welke zouden jullie adviseren, de Speedy Schumacher of de Aqua Terra GMT?

Mijn Speedmaster BA:

En ik twijfel tussen de twee volgende:

2 likes

De AT, simpelweg omdat je al een speedy hebt die blijft… overigens staat er op C24 nu een mooie blauwe AT Master Coaxial te koop bij een verkoper uit Amsterdam voor een nette prijs, geen GMT helaas.

1 like

Mijn voorkeur: de Speedy Panda Schumacher, de AT GMT vind ik met de uurcijfers tussen de indices veel te druk / onrustig…(mijn mening…). De datum op 6 tussen de 11 en 13 vind ik ook zeker geen suc6.

Grt. Marco

2 likes

Overigens staat er wel net een mooie Schumacher te koop op Uhrforum nu:

https://uhrforum.de/omega-speedmaster-schumacher-legend-t283333

Nette prijs lijkt mij. Doe er je voordeel mee!

1 like

Je bedoelt die uit 2016 van EUR 3450? Die staat ook al op gereserveerd…

Ik zou even op de link klikken en hem meteen (laten) aanschrijven! Succes!

1 like

Zie pb

1 like

Ja, is een mooie prijs en een mooi horloge. Ik vind het bij deze prijscategorie en afstand alleen altijd wel prettig dat de set compleet is. Helaas missen de papieren.

Tde Panda. VOor een Schumacher Speedmaster zeer smaakvol, en het beste uit de hele serie. Is het trouwens een automaat of handwinder?

Is een automaat.

Topper :thumbsup:
Maarrr… licht bovenstaande eens toe.

Heb die gmt een keer om de pols gedaan en toen was er alles behalve een klik… misschien als je ze gepast hebt ben je al een stuk verder ik je keus :slight_smile:

Heb je gelijk in, alleen zijn er weinig AD’s die er 1 op voorraad hebben.

Aantal weken geleden de GMT om gehad bij van Willingen in Rotterdam. Misschien is die er nog. Succes.

Hoewel ik een grote fan ben van de Aqua Terra, komt de wijzerplaat van de GMT mij op één of andere manier wat geforceerd over.In dit geval zou ik voor de Schumacher gaan.

Als ik nog een andere suggestie mag maken, al eens naar de heruitgave van de speedmaster Mk. 2 gekeken?

1 like

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben een absolute fan van de Planet Ocean; van de eerste generatie tot aan de laatste generatie. Ik heb echter recent een hernieuwde waardering gekregen voor de eerste generatie. Er zijn nml inmiddels zoveel varianten en kleurtjes en alles wordt steeds groter en grover qua afwerking/design t.o.v. de eerste generatie 2500.

  • Geen exibition caseback waardoor ze een stuk platter zijn een veel comfortabeler om te dragen. Duikers met exibition caseback hebben vaak toch wat een bolle caseback wat het draaggemak ook niet ten goede komt.
  • de slankere wijzers kan ik nu veel meer waarderen dan vroeger toen ik de nieuwere dikke wijzers van de nieuwe modellen een verbetering vond.
  • simpele functionele en leesbare kleurstelling tov vele felle kleuren.
  • matte wijzerplaat tov high gloss dial.
  • lichter qua gewicht wat ook weer het draag gemak ten goede komt.
  • Iets meer onder de radar design en daardoor goed te combineren.

Het is dus niet dat ik de laatste versie 8900 b.v. niet kan waarderen, in tegendeel. Het punt is meer dat ik voorheen uitgekeken was op de 2500 serie omdat ik helemaal onder de indruk was van de nieuwere series met meer toeters en bellen. Nu er op terugkijkend denk ik dat de oude 2500 series toch best wel spot on waren qua functionaliteit, leesbaarheid, draaggemak en design, etc.

Zeg ik gekke dingen? :slight_smile:

6 likes

Vrijwel volledig eens maar ik blijf voorlopig met de mogelijkheid rekening houden dat ik mijn recent verworven PO2500D (plaatje van mij en ik ben er bijzonder blij mee)

toch een keer inwissel voor de 8500, al was het alleen maar voor de briljant mooie grijze keramische bezel (plaatje van het web)

1 like

Ik zeg gewoon beide! :smile:

1 like

Niet inwisselen voor de 8500. 2500 is veel mooier man!

1 like

Zou hem erbij doen…mss de nieuwe 8900…:sunglasses:

3 likes