En wat kost dan zo’n clasp met micro-adjustment inclusief de bijpassende eindstukjes van de band?
Ik heb een Seamaster 2254.50 en ervaar ook de net-niet perfecte fit vanwege het ontbreken van een micro-adjustment in de clasp.
Heb je zo een nieuwe clasp besteld? Mag ik vragen wat dat kost en wat je ervaring er mee is?
Voor de nieuwe smp ceramic heb je geen nieuwe end links nodig, hoe het zit met voorgaande modellen weet ik het niet. Op WUS zijn er diverse draadjes te vinden hierover.
Ik heb de clasp niet besteld gezien ik een goede fit heb en omdat ik de clasp in uitgeschoven positie niet heel erg mooi vind (zie foto).
De clasp kost 125€, te bestellen bij iedere Omega dealer.
Ok, dank voor de info. Prijs valt me mee; zeker het overwegen waard!
Het uitschuifdeel heeft de stijl van de stalen speedmasterband. Daar staat hij beter op denk ik
Die past jou wel wat beter dan je vorige omega prachtklok!
Yep en thanks, hoe 6,5mm een wereld van verschil kunnen maken
Dus dat ding kan ook op een speedy? Op staal heb ik m namelijk of te strak of te los
Goedemorgen allemaal. Wat is het toch een lekker ding, die Seamaster!
Past ook op speedy met nieuw type schroefband. Heb je alleen wel de endlinks van de Speedy mark ii ook nodig.
Noubim vind het iig een zeer schappelijke prijs!
Heb op het ‘Ervaringen met horlogemakers’ onderdeel een ervaring gedeeld betreffende de zelf verzochte ‘quick and dirty’ polijstbeurt van mijn PO en aangegeven wat voor en na foto’s te plaatsen (ik neem aan dat dit geoorloofd is anders mea maxima culpa). Relatief quick was het wel, dirty allerminst. Voor de goede orde, ik heb geen enkele (commerciële) relatie met Dik Wakker anders dan die van een tevreden klant. De kans is groot dat er nog grotere haarkrasjes fanatici zijn die een andere mening zijn toegedaan, so be it en daar hebben ze het volste recht toe, ik vind het prachtig. Bij deze.
Voor
Na
Voor
Na
Voor
Na
en de laatste voor
en na
Ssst.
Oude liefde roest niet! Na het terug zien van mijn oude oranje bezel Planet Ocean 2500 hier op het forum kon ik het niet laten om de mooie PO2500D die gisteren in het verkoopgedeelte stond direct “weg te snaaien”… Het is inmiddels wel mijn derde Planet Ocean maar ik begin de laatste tijd met alle nieuwe Planet Ocean modellen de orginele steeds meer te waarderen om verschillende redenen. Daarnaast had ik een nieuwe “beater” nodig omdat de Speedmaster 9300 titanium net iets te veel is als beater en ik daarnaast recent ook weer wat Seiko’s van de hand heb gedaan…
Puike snaai-actie! Erg mooie klok!
Thanks! Echt mega blij mee ondanks dat ik hem al eerder heb gehad… Dit keer mag hij permanent intrekken in plaats van tijdelijk komen logeren als een one night stand.
Mocht je er ooit vanaf willen…
Is genoteerd…