Het Grote "Precista Inkoopactie NA-topic"

Even goed als een omega of breitling dus.:tumbler_glass::tumbler_glass:

3 likes

Voor de bandjeszoekers. Rubber varianten:

https://www.cheapestnatostraps.com/collections/tropic-watch-straps-and-rubber-watch-bands

3 likes

Tof. Zijn op nu zo te zien.

1 like

@Honey_Badger Jij stond ook weer met je neus vooraan in de koopjeshoek? :wink:

3 likes

Jij kent mij :wink::joy:

2 likes

Pfffff, dat ik nog een vraagteken geplaatst heb…

1 like

Nee, je zult niet de enige zijn. Ik heb eens een post van Eddie van Time Factors gelezen, waarin hij vertelde (letterlijk) dat hij duizenden quartz horloges had verzonden, maar dat meeste ervan niet op de index stopten. En als ze het nu wel deden, grote kans dat ze het dan na enige tijd (dagen, maanden) jaren niet meer zou zijn. Hij noemde dit drift. Sommige horloges lopen daarnaast van 0 tot 30 bijvoorbeeld goed, maar van 31 naar 60 niet. Ander soort drift, subtiel effect van de zwaartekracht.

Als je een quartz wilt die altijd exact op de indices stopt, moet je richting Grand Seiko. Die heeft een mechanische component die dat afdwingt. Zitten we in een andere prijsklasse,

Simpele oplossing, accepteren dat het zo is, je bent niet de enige :wink: Bij mij loopt hij perfect, maar op basis van Eddie’s post etc., kan dat zomaar anders zijn… Het is allemaal eerlijk verdeeld :+1:

8 likes

Beter dan deze ETA quartz krijg je niet binnen dit prijssegment.

6 likes

100% mee eens.

3 likes

Dank u voor de heldere uitleg, ik was er ook al overheen hoor, nog nooit van drift gehoord, dus weer wat geleerd vandaagšŸ–’

4 likes

Bedankt voor de uitleg. Het was mij ook opgevallen, goed om dit te weten.
Bedankt en griet, Bertjan

3 likes

Inderdaad dit stukje:

Waar???

:joy: groet

1 like

Dan zal ik wel een van de laatste gekocht hebben, die van mij is nu nog onderweg, bestelling gedaan op 18e.

De Precista is wel al binnen, bedankt voor het regelen @Motormuis en verzenden @jeroenderee

3 likes

Ik had ā€˜m binnen 3 werkdagen thuis. :ok_hand:t3:

2 likes

Blijft in mijn ogen toch een van de mooiste banden. Moet wel zeggen dat de vorige series van de PRS18 (die nog bij Ickler of die andere Duitse kastenboerwerden gemaakt) een fijnere beadblast hadden. Wat gladder waardoor je veel minder last van vlekken had. Deze is best ruw. Als je kast niet goed droogwrijft, blijf je dat zien. Blijft echt een tophorloge!

3 likes

De mijne doet het perfect (voorlopig toch, als ik bovenstaande moet geloven :wink: )

2 likes

Hoe zou de krasgevoeligheid dan zijn bij dit soort kasten die een wat grovere beadblast hebben?
Probleem blijft hoe dan ook dat het bijwerken niet lukt zonder op nieuw de kast te laten beadblasten.

Door de bewerking is de kast ook veel donkerder grijs dan bij andere kasten, wat ik overigens wel mooi vind.

2 likes

Wat voor horlogeband heb je er op zitten?:ok_hand:

Edit: laat maar. Was nog niet helemaal bij met lezen
"custom made canvas bandje van Cloverstraps."

3 likes