Als klein jongetje kan ik me nog goed herinneren dat mijn vader in de jaren 70 een horloge had met een speciale band. Het was gemaakt van gebogen staal en daar zaten drie gaten in van groot naar klein. Als klein ventje was ik hier door gefascineerd. Ik kon mijn vingers door de gaatjes steken en zat er altijd mee te peuteren en spelen.
Het is dan ook niet zo vreemd dat ik zo een vijf jaar geleden verliefd werd op mijn Tissot PRS516.
Tissot heeft haar prs lijn inmiddels weer vernieuwd en thans krijg je hem met deze band.
De uitvoering is wat simpeler maar komt wel meer in de buurt van het originele idee.
Onlangs las ik dat Tissot met de “prs516 heritage” uitkwam. Deze heeft exact de band die het horloge van mijn vader had. Een leuk detail is dat het model in 1967 werd geintroduceerd wat ook mijn geboortejaar is. Het lijkt dus wel alsof dit horloge en de band als een soort rode draad door mijn horloge gekte heen loopt.
Dit is hem.
Ik vind hem geweldig mooi en eigenlijk moet ik hem ook hebben.
De racing of rally strap komt bij mij dus vaker voor aan een horloge.
In dit topic wil ik iedereen vragen zijn of haar Rally/racing combi te laten zien. En geperforeerd met kleine gaatjes mag ook want die zijn ook erg mooi.
Ik vind die nieuwe heritige lijn van tissot prs ook erg mooi André.
Wilde de mijne eigenlijk verkopen maar nu twijfel ik weer:S
en nog een keer met andere band, die ik het meeste draag omdat de vouwsluiting niet lekker zit. Originele band is daardoor nauwelijks gedragen.
Buiten origineel staal is dit toch wel het enige type leren band dat ik vind passen aan een Tissot. Was Tissot ook niet het eerste merk dat met dergelijke banden op de markt kwam?
mvg
Leuk topic. Waarom heten die banden eigenlijk zo?
Vahalis Schreef:
Leuk topic. Waarom heten die banden eigenlijk zo?
Goede vraag. Ik weet het eigenlijk ook niet.
Ben ik nu de enige, ik heb weinig met die bandjes… zal wel komen omdat ik erg behaarde armen heb
Ziet er dan echt niet uit!
Ja het is een tik. Je moest eens weten hoe vaak ik bij deze heb staan kwijlen.
Ligt bij mij in de buurt bij een AD voor de helft van de prijs. Maar dat is nog 1000 euro. De box met automodel is ook supercool.
Het is ook niet helemaal mijn smaak, maar heb al een aantal foto’s gezien die mij in de verleiding hadden gebracht. Zal er ooit nog wel eens eentje aanschaffen om te kijken of het wat voor mij is.