Nog een SPBxxxJ1, die in Japan een SARXxxx is. In dit geval een SPB165J1/SARX075.
Ik ben geen liefhebber van horloges aanpassen, maar zo zou ik best een SARX033 willen laten modden. De nepblauwe wijzers eraf, en gepolijste erin.
Origineel
Gemod
Op een of andere manier is dat blauw toch best mooi, gepolijst is alles zo steriel of iets…
Wat jaartje geleden had iemand de 033 en 035 met elkaar gemixt (chapter ring en datumwiel), dat was ook wel gaaf in beide gevallen
Dan zou ik de ‘nep’ witte plaat gelijk ook eruit halen en een porseleinen plaat erin doen. En als wij toch bezig zijn, dan zou ik de ‘nep’ zilveren band en kast vervangen door een echte zilveren band en kast.
Tjonge, wat een nephorloge is het toch eigenlijk.
Met andere woorden, ik kan niets mee met de uitspraak nep blauwe wijzers. Voor mij zijn ze gewoon blauw. Geverfd of niet. Dat maakt niets uit. De rest is ook niet echt porselein e.d.
Of nog beter: Ik vind het horloge gewoon bloedmooi zoals nu is
Anders mag hij hem wel aan mij geven, kan hem wel waarderen in orginele staat
Ik begrijp de obsessie voor hitte geblauwde wijzers ook niet. Maar in dit geval hoor ik wel bij kamp @WilSeiko. Ik heb dit horloge gehad en de blauwe wijzers lijken heel erg plastic. Op een keer ging dat me tegenstaan. Dus ik begrijp de switch naar mooie gepolijste wijzers absoluut.
Een setje wijzers van de SDGM001 zou nog beter staan!
Dat is ook de enige reden dat ik hem heb weg gedaan, verder schitterend.
Samen met de 035 leek het een aardig setje, maar ging me er ook aan ergeren.
Zal wel een cultuur dingetje zijn.
Nouja, in de basis zijn ze niet perse lelijk. Het doet alleen wat cheap aan wanneer je ze vergelijkt met hittegeblauwde wijzers.
Heb wel eens bedacht dat ik bij m’n SARX055 de blauwe secondewijzer wel zou kunnen vervangen door een goudkleurige wijzer van een sharp edges, zou volgens mij moeten passen. Maar dat blauw geeft juist wel een leuk contrast. Plus, het tast de originaliteit aan, en aangezien het een cadeau is staat me dat wel tegen
Leer staat hem goed
Dank, vind ik ook! De balans op de pols is wel fijner met de stalen band moet ik zeggen.
Sinds een paar dagen (door een SARX045 in het blauw hier) in de wereld van de SARB, SARX en SDGM gedoken. Erg mooie horloges!
Als ik het goed begrijp wordt de SARX033 niet meer geproduceerd en is het dus afwachten op een buitenkansje bv op het forum ? Vind deze naast de SARX045 wel de mooiste van het stel.
Deze zwarte is de SARX035? Ook erg gecharmeerd van de 033. Ik houd een oogje open .