Het grote SARX & SDGM only topic 🎉

Mijn SARX 037…

5 likes

Speciaal voor jullie bestaat er een sarb, die is exact 38mm.
Op een of andere manier is de 40mm van de sarx aantrekkelijker voor mij, weet niet exact waar dit aan ligt.
misschien dat er wat meer ruimte is en daardoor wat rustiger overkomt of door de sierlijke lettertype van Automatic of de bracelet, het is allemaal net wat gelikter (mijn mening, don’t shoot, sarb is ook mooi :scream:)

1 like

Toch gewoon tikken, ik durfde het eigenlijk niet omdat het met mijn nagel niet ging.
Heb nog wel zo’n hamertje tik setje liggen, bedankt

Deze kende ik nog niet, kan je wat meer laten zien?
Ziet er nu al gaaf uit :heart_eyes:

1 like

Dan maken we het grote sarx en sdgm only topic van :+1:t2: :tada: :confetti_ball:
Is toch een soort van familie van elkaar

download

2 likes

Met je eens hoor! Ik heb de zwarte en de witte sarb. De grootte is voor mij belangrijker dan de rest. Toch zou het top zijn als ze deze ook in de 38mm gemaakt zou worden!

(Vooral zodat er een betere bracelet bij kan!)

1 like

imageimage

Volgens mij zit er ook nog materiaal van @wilseiko tussen. Die had er ook een. Hij had er ook een topic/post aan gewijd, meen ik me te herinneren. Hij bracht me op het spoor van deze. :grinning::+1:
Die Urushi plaat met de Maki-e wijzers is een geweldige combi. Maar ook de zilver/witte cijfers zijn schitterend.

9 likes

:heart_eyes:
Heel fraai :ok_hand:t2:

1 like

En niet te vergeten: de gold dust wijzers!!!

1 like

Man, dit gaat een mooi topic worden :hugs:

Heeft een van jullie een SARB en een SARX?

Wat vinden jullie van het kwaliteitsverschil. Ben daar erg benieuwd naar.

Scherp!

Zo heb ik eens een Monster van een forumlid ontvangen. Doe hem om de pols, 2 min later valt hij er af. Band op 2 (!) plekken losgekomen.

1 like

Ik heb de SARB033 tweemaal gehad. En voorwaar een prachthorloge, zeker voor dat geld. De band wordt hier nogal bekritiseerd, maar ik vond hem comfortabel en mooi. Ik heb de SARB desondanks iedere keer geflipperd omreden van de voor mij net te kleine diameter (pols 19,3 cm).

Ook de SARX033 en SARX035 heb ik gehad. Qua maat pasten die veel beter bij mij. Kwalitatief weer een stap hoger dan de SARB. En van die 2 vond ik de zwarte het mooiste. Telkens moest ik de neiging onderdrukken, om te voelen of er wel een glaasje in zat. Subliem. En waarom ik die toch geflipperd heb? Gewoon weer wat anders willen :slight_smile:

3 likes

Vond je het prijsverschil dan ook in contrast staan met het kwaliteitsverschil?

1 like

Zeker wel, maar da’s persoonlijk.

Ik hou de prijzen van de SARB niet meer in de gaten, maar meen begrepen te hebben dat die behoorlijk waren gestegen. In dat geval zou ik zeggen: ga zeker voor de SARX mits je pols dat kan hebben.

2 likes

Klopt, en misschien niet helemaal terecht. De band is erg mooi en past uitstekend bij het horloge doordat het dezelfde brush heeft. Het voelt ook aan als goede kwaliteit. Hetgeen ik minder mooi vind is de sluiting, dit had wel wat meer met de band geïntegreerd mogen worden.

SARB is een absoluut top horloge en heeft de perfecte wijzers, letter type etc. Ook de kast is erg mooi en geeft mij een wat ‘ronder’ gevoel.

En daar komt natuurlijk bij dat je voor 1 sarx zowel de witte als de zwarte sarb kunt aanschaffen! :slight_smile:

1 like

Altijd als ik een horloge omdoe ga ik met duim en wijsvinger langs de randen van de band, is een gewoonte geworden :joy::+1:

1 like

Ik heb alleen een SARX. Ik heb daarvoor gekozen, omdat de ontspiegeling en de kwaliteit van de band zo’n grote stap vooruit zijn dat het voor mij het prijsverschil dubbel en dwars waard is. Daarvoor hoef je geen SARB te hebben om het verschil te zien. De kastgrootte van de SARX moet je wel passen natuurlijk.

Ik had deze SDGM / Brightz, wat later de SARX lijn werd:

Die SARX heb ik weg gedaan om een Nomos te bekostigen. Later ging het toch jeuken en kocht ik een GS. In al die tijd, sinds 2015, heb ik een SARB033 en SARB017 gehad, en gehouden. Tussen het vertrek van de SDGM en de GS in heb ik ook nog een SARB035 gekocht. Alle SARB’s en de GS zijn nog in bezit.

Voordelen Brightz/SARX:

Band. Van de SARX die ik in handen gehad kan ik hetzelfde zeggen: De band is fantastisch. Als je van staal houdt is het één van de mooiste banden die je voor dat geld kunt kopen.

Glas. De saffiertjes in de SARX/Brightz lijn zijn vele malen beter en helderder dan de SARB serie. Hierboven zie je dat mijn SARB035, die stock zo flets als de hel was, echt is opgeknapt dankzij het AR coated glaasje wat ome @HanDavinci er in heeft gedrukt. De 033 en 017 hebben hier minder van te lijden, maar toch zie je het verschil van afstand. :slight_smile:

De kast. De mijne had een Diashield kast. Die dingen zijn retestrak afgewerkt, en ze blijven strak. Waarom mijn GS geen diashield heeft is me een totaal raadsel, want voor een botte boer is dat best een goeie toevoeging.

De nadelen van Brightz/SARX?

De geblauwde wijzers. Ik weet niet waar ze van gemaakt zijn, maar het lijkt wel blauw geverfd plastiek. Blauwe wijzers horen er in mijn optiek zo uit te zien:

Wat ze daar bij Seiko doen dat ze niet even netjes hitte-geblauwde stalen wijzers kunnen bakken is me een raadsel. Ik ergerde me zo aan de kleur dat de SDGM het veld heeft moeten ruimen.

De maat. Veel van deze modellen zijn 40,5mm. Da’s te groot. Ik vind de 38mm van de SARB033/035 en de 39mm van de SARB017 en SBGV239 optimaal. Ook de GS Snowflake is me net een tikje te groot, ook al draagt die dankzij de forse bezel wat kleiner.

3 likes

Jaaaaaah!!! Dat vroeg ik me ook al af… maar mag er ook een sarw bij? :sweat_smile:

Hier een aantal foto’s van de mijne! Sarw041,
Sarx035, sdgm001 en de sdgm003.

Binnenkort krijg ik een sarw023 binnen! Foto’s volgen!

2 likes