Het grote SARX & SDGM only topic 🎉

Dan koop je er weer 1…:grin:

Haha dat heb ik ook, je word hebberig…:rofl:

Ik heb wel de voorganger van de sarb gehad: scvs003 aka spirit
s-l400668ba67e9444582ac8c09a131f81192f2e08802d_1_375x500

Ook een zeer fraaie horloge, pianolak dial en de bracelet is ook weer eens anders dan anders maar de echte klik bleef weg, ook zat het glaasje altijd onder de vette vingers / strepen, weet niet wat dat was. Na een paar manden weer terug verkocht aan de oude eigenaar, voor mij was het precies niet.
Nu dus een sarx en deze voelt in alles beter, is fraaier afgewerkt en de vette vingers / strepen zijn ook niet zo aanwezig. Heb hem vandaag ook weer om

Prijs verschil is tegenwoordig zeer klein, de prijzen van sarb modellen zijn aardig omhoog aan het gaan, een sarx is daarintegen moeilijk te vinden.
De maatvoering 38 vs 40,5mm wordt bij mij toch gewonnen door de sarx, normaal wil ik onder de 40 blijven maar de sarx (en duikers) is daar een uitzondering op. Ik heb maar 17cm polsjes dus hij is niet snel te groot.

Indien je twijfelt zou je ze een keer moeten bekijken bij iemand, dan zie je zelf wat het beste bij jou past.
Een nadeel van de sarx is wel dat je de lat automatisch hoger legt voor je overige horloges, je ziet steeds meer dingen die beter afgewerkt zou kunnen worden die ik niet zag voor de sarx.
Weet waaraan je begint :grin:

2 likes

Das war einmal.
Ik zie de sarbjes inmiddels voor hogere prijzen staan, voor mijn gevoel zijn dit de gemiddelde (2de handse) prijzen: sarb rond 400 en sarx rond 600

1 like

Ik vergeleek de nieuw prijzen (want een sarb kun je nog steeds gewoon nieuw kopen). De Sarx is dan nog een stuk duurder toch?

Zijn in Europa niet verkocht dus dat is lastig te vergelijken. Nieuwe was de sarx rond de 700, nu niet meer te verkrijgen

Hoe kom je daarbij? De SARX is nog steeds volop te krijgen via SoloJapan bijv. De huidige crisis heeft alleen op dit moment de verkoop (tijdelijk) vertraagd/stopgezet.

Ik ben met hem in conclaaf over een GS, maar verschepen vanuit Spanje ligt even stil. Vanuit Japan is een dure optie want belasting. Zodra hij merkt dat dingen weer openen hoor ik het.

Mooiste topic van het hele forum! Sinds begin dit jaar hoor ik bij de Sarx familie. Absolute aanrader.

10 likes

9 likes

Heb hem 2x gemaild maar geen reactie, daar haal ik uit op dat hij niets meer heeft.
Ik dacht dat de sarx033 & 35 uit productie is genomen, of mis ik iets?

Zij staan in ieder geval nog steeds op de Japanse Seiko website, net als de meeste andere SARX-modellen. Dan zijn zij — volgens mij — nog steeds in productie.

1 like

OK, dan heb ik weer iets geleerd vandaag, al is het op de valreep :grin:

1 like

Nee hoor… fedex verzend gewoon vanuit Spanje. 3 weken geleden nog een (goedkopere) horloge daar gekocht…

Mooie dag, mooie Sarx:

11 likes

Schei eens uit, mis ik m’n SARXje wéér!
Maar valt niks op af te dingen, hij is mooi.

1 like

5 likes

4 likes

Ik heb net gehoord dat ze nog gemaakt worden, dus hup hup een bestellinkje plaatsen :sunglasses:

1 like

Wat is de ontspiegeling toch subliem van dit horloge! 🥰

2 likes