Eigenlijk moet alles gewoon in een SAR topic komen als je het mij vraagt
SARB
SARX
SARW
etc.
Lijk mij ook wel een goed idee!
Ook de SARK en SARN zijn de wat duurdere broertjes daarvan. Maar dit zijn dan weer de chronograaf modellen en zijn ook top afgewerkt!
En van de SDGM modellen heb je ook weer de SDGC en de SDGZ.
O ja! De SDGM is weer een Brightz uitvoering waarbij de SAGA modellen weer een onderdeel van zijn…
Nog eentje!!! De SARY presage lijn… en ga zo maar door…
Of… toch maar bij de “Grand Cocktail en de Baby GS” blijven??
Als ik deze weer zie, heb ik altijd een beetje spijt dat ik hem heb weggedaan. ♀️
Maar ja ,is spijt niet verstand dat te laat komt?
Geef me een vleugje magie als troost tovenaar!
SARB is toch wel van een ander kaliber
Ik vind hem erg duur en dan komen de invoerrechten er nog bij.
Toch wel he! Die kl€te invoerrechten… 3 maanden geleden nog geluk gehad met een sdgm001 in perfecte staat gekocht voor 400 euro. Maar voor die sdgm008 wordt het idd een beetje te duur… ️
Mogelijk niet helemaal het juiste topic maar een algemene vraag van een relatieve Newbe.
Wat maakt een Seiko een SAR
Mooi hoor!
Je mag hem ‘m altijd even omslingeren als je eens in de buurt bent .
Er is een mooie Grand Seiko voor terug gekomen toch?
Absoluut. Dat vergeet je voor het gemak dan wel eens.
Weet niet of het aan de foto’s ligt of dat het ook daadwerkelijk zo is maar ik vind de romeinsecijfers wel erg groot, iets te overheersend. Verders wel een erg mooie horloge
Precies dat ja! Dat verpest het horloge een beetje!
Congrats Marco met je mooie cocktail! veel draagplezier!
Terug te komen op jouw vraag… is dat de sarx en sdgm dragers in dit topic de kwaliteit en afwerking die beiden horloges bieden, te showen.
Dit is te zien aan:
Ik weet niet of er een “Seiko presage” topic is, anders mag die er nog wel bij komen als daar behoefte aan is
Bedankt voor je uitleg @raoult , begrijp ik dan dat de SARB en SARW of SSA deze punten niet hebben en daarom in een lager segment zitten ?
En dat zit dan dus meer in afwerking ipv in de techniek binnenin dus.
Excuus trouwens als de plaatjes en vragen niet in dit topic horen.
En bijvoorbeeld als bij de Seiko 5 die de criteria dus aangeeft door het getal 5,
kun je als beginnend hobbyist dan ook aan de SAR een kenmerk op de kast of plaat onderscheiden of het een sar X of B is dan ?
Absoluut geen excuus nodig Marco! Je mag zeker jouw mooie Cocktail showen hier hoor!
Zit idd in een iets lager segment… dat merk je aan het prijskaartje wat eraan hangt. De sarw is wel weer een klasse hoger tov de sarb… maar ligt ook aan het uurwerk wat erin zit (complicatie met gangreserve en dag en of datumaanduiding)
Maar blijf zeker jouw mooie cocktail showen hier! Wie ben ik om te zeggen dat het niet kan en niet mag…