Op mijn voorstelrondje zie je mooiere/betere weergaves van de dial @WilSeiko.
En die laatste vind ik persoonlijk meer een aqua dan ijsblauw. Niks mis mee trouwens.
Ook die heeft dat niet volgens mij.
De SJE073 heeft dat juist wel. De overige Sarx of SDGM hebben geen Zaratsu. Alhoewel de polishing en brushing bij sommige modellen akelig dichtbij GS niveau komen.
Volgens mij is dat alleen voorbehouden aan de Grand Seiko modellen
Ik vond persoonlijk het polijstwerk van de SJE niet gelijk aan die van mijn GS.
De band is volgens mij dezelfde als op de SDGM
Ik was het ook even voor de zekerheid aan het nagaan maar de sarx en sdgm hebben dat idd nietโฆ
Dit model, de sjeโฆ het duurder broertje van de sarx055 weer wel.
Ik twijfel eerlijk gezegd aan de juistheid van de info van hodinkee hier. Is er een Seiko bron die dit bevestigd?
Zie even het bericht van @Hullie dat komt van de Seiko site. Wat ik op andere fora lees is dat de SJE073 Zaratsu polishing heeft net als Grand Seiko, sarx en andere zouden geen Zaratsu polishing hebben. Ik heb de sarx055 de vraag is of je het zou zien als je een sarx of sdgm naast een sje073 legt? Wel kan de Diashield coating iets andere weergave hebben t.o.v. versies zonder Diashield
Dat is een mooi ding, en bij mijn weten dan de enige niet GS met Zaratsu polijstwerk. Toch zou ik dat geld toch liever in een GS steken
De SJE is een prachtig stukje engineering. Is het de 2200,- waard? Moeilijk te zeggen. De volle mep zou ik er niet voor over hebben. Dan zou ik eerder gaan voor een Citizen Chronomaster. Of toch doorgaan voor een GS. Al was het alleen maar om die schitterende wijzers. Daar geniet ik dagelijks het meest van.
(Alhoewel ik op de GS ook graag iets van Diashield had gehad)
Vreemd!? Dat het daar niet op zit! Wat je voor dat bedrag en van een GS weer wel eigenlijk mag verwachten!
Gaaf bandje
Kast en band met diashield coating kan je nooit opnieuw opmaken, vandaar dat GS het niet heeft.
Zo heb ik dus (zonder huiswerk te doen) mijn sdgm toen een keertje naar de polijster gebrachtโฆ met alle gevolgen van dienโฆ
Moet eerlijk zeggen dat ik liever geen coating erop wil hebben, ben toch van mezelf erg zuuunig met dat spul!
Mooie dikke duiker!
Duikertje, is maar iets van 38,5 mm
Wat gebeurde er mee?